به کوهنورد فرانسوی اجازه داده شد نیمی از جواهرات یافت شده در محل سقوط هواپیمای ایر ایندیا در سال 2013 در مونت بلان را نگه دارد.

به کوهنورد فرانسوی اجازه داده شد تا جواهراتی را که در سال 2013 در محل سقوط هواپیمای ایر ایندیا پیدا شده بود نگهداری کند.

دو هواپیمای ایر ایندیا در سال 1950 و 1966 به مونت بلان سقوط کردند. (نمایندگی)

گرنوبل:

گنجینه‌ای از زمردها، یاقوت‌ها و یاقوت‌های کبود که برای دهه‌ها در یخچالی در نزدیکی مونت بلان فرانسه مدفون شده بودند، سرانجام هشت سال پس از پیدا شدن آن‌ها، بین کوهنوردی که آنها را کشف کرده بود و مقامات محلی تقسیم شد.

این کوهنورد در سال 2013 به طور تصادفی با سنگ های قیمتی برخورد کرد. آنها در یک جعبه فلزی که در یک هواپیمای هندی بود که حدود 50 سال قبل در منظره متروک سقوط کرد، پنهان مانده بودند.

اریک فورنیه، شهردار شامونی به خبرگزاری فرانسه گفت: «سنگ‌ها این هفته در دو قطعه مساوی به ارزش هر کدام حدود 150000 یورو (169000 دلار) به اشتراک گذاشته شده است.

او گفت که “بسیار خوشحال” است که رویدادها به نتیجه رسیده است، به ویژه برای کوهنوردی که او به دلیل “صداقت” خود در تحویل یافته خود به پلیس طبق قانون مورد ستایش قرار گرفت.

دو هواپیمای ایر ایندیا در سال 1950 و 1966 به مونت بلان سقوط کردند.

در طول سال ها، کوهنوردان به طور معمول زباله، چمدان و بقایای انسان را از هواپیما پیدا کرده اند.

در سپتامبر 2012، هند یک کیسه نامه دیپلماتیک از Kangchenjunga، یک بوئینگ 707 که از بمبئی پرواز می کرد، در اختیار گرفت که در 24 ژانویه 1966 در جبهه جنوب غربی مون بلان سقوط کرد.

این سانحه جان 117 نفر از جمله پیشگام برنامه هسته ای هند، هومی جهانگیر بابا را گرفت.

مقامات بر این باورند که سنگ های قیمتی احتمالاً از آن پروازی که از بمبئی به نیویورک در حرکت بود، آمده باشد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)