یوتیوبر ماشین غرق شده نوجوانان آمریکایی را که از سال 2000 مفقود شده بودند پیدا کرد

گزارش شده است که خودرویی مرتبط با یک مورد 21 ساله نوجوانان گمشده در تنسی پیدا شد.

واشنگتن:

غواصی جلبک های پلاک خودروی غوطه ور را پاک کرد و فریاد زد: آنها هستند! کشف بقایای ظاهری دو نوجوان آمریکایی که مدت ها گم شده بود، آخرین یافته غم انگیز برای خرده فرهنگ کاراگاه های یوتیوب بود.

در میان بازدیدهای ویروسی این پلتفرم که میلیاردها بازدید به دست آورده است، تعدادی از یوتیوبرها هستند که از دستگاه های سونار برای جست و جوی آبراه ها برای یافتن وسایل نقلیه مرتبط با پرونده افراد گمشده در ایالات متحده استفاده می کنند – و استخوان هایی که ممکن است نگه دارند.

این فرمول مرکزی برای افشاگری های این هفته در یک معمای 21 ساله در ایالت جنوبی تنسی بود، یکی از یک سری موارد سرد که با درآمد حاصل از کلیک هایی که کلیپ های این عملیات ایجاد می کنند، آشکار شد.

کارشناسان خاطرنشان می‌کنند که رونق بیشتر در سرویس‌دهی اینترنتی تأثیر متفاوتی داشته است، با انتشار نادرست با مشخصات بالا و وسوسه محتوای ویروسی، اما در برخی موارد کلیدی مشارکت جمعیت بسیار مهم بوده است.

ارین فاستر و جرمی بچتل نوجوانان در آوریل 2000 از شهر کوچک اسپارتا در مرکز تنسی خود ناپدید شدند و خانواده و دوستان را امیدوار کردند که تازه فرار کرده باشند تا زندگی جدیدی را شروع کنند.

اما جرمی سایدز 42 ساله – غواصی که کانال یوتیوب “کاوش با نوگ” روی یافتن اموال و افراد گم شده متمرکز است – ویدئویی را در 4 دسامبر منتشر کرد که از آن زمان تاکنون حدود 1.4 میلیون بار مشاهده شده است و به نظر می رسد که دیده شده است. راز را حل کرد

او درباره غواصی خود برای یافتن ماشین به خبرگزاری فرانسه گفت: “وقتی تأیید کردم که برچسب (پلاک) است… فقط یک موج بود: این قرار است تمام شود، آنها باید به خانه بروند، خانواده هایشان پاسخ دارند.” در رودخانه Calfkiller در تنسی.

این دومین بار در حدود یک ماه بود که سایدز در بسته شدن ظاهراً یک پرونده نقش داشت — اولین مورد پیدا کردن یک ماشین مرتبط با یک زن ناپدید شده از سال 2005 در شهر Oakridge در تنسی بود.

مقامات اسپارتا در روز جمعه همچنان در تلاش برای تایید هویت بقایای کشف شده توسط سیدس بودند، اما پلیس محلی گفت که آنها معتقدند این بقایای متعلق به نوجوانان ناپدید شده است.

“هیچ کس سقوط آنها را ندید”

گروه دیگری از یوتیوب‌برها، Chaos Divers، می‌گویند که در دو ماه گذشته بقایای هفت مفقود شده را در یک فشار شدید پیدا کرده‌اند که باعث شده است حدود 8000 مایل (نزدیک به 12900 کیلومتر) در ایالات متحده سفر کنند.

این اثر احساسات شدیدی را ایجاد می کند، به ویژه اخباری را برای خانواده هایی که در بلاتکلیفی زندگی می کردند و نمی دانستند چه بر سر پسران، همسران یا برادرانشان آمده است.

38- گفت: “این یک احساس دلخراش و دلخراش است که هرگز نمی خواهید آن را رها کنید. زیرا به آنها می گویید و اشک هایشان را می بینید که روی صورتشان می ریزند، اما این وزنه را تماشا می کنید که از روی شانه های آنها برداشته می شود.” لیندسی باسیک یک ساله که شریک Jacob Grubbs بنیانگذار Chaos Divers در این عملیات است.

Bussick و Grubbs ساکنان ایلینویز گفتند که کار آنها صرفاً تلاشی برای دریافت کلیک هایی در YouTube نیست که تعیین می کند یک ویدیو چقدر سود مالی ایجاد می کند.

گرابز، معدنچی سابق زغال سنگ، 38 ساله، گفت: “متأسفم که باید این محتوا را اینگونه بیاورم تا بتوانم از خانواده بعدی دفاع کنم.”

او افزود: «اما این راهی است که ما کشف کرده‌ایم تا بتوانیم کمک مالی برای خانواده دیگری تامین کنیم.»

آدام اسکات واند، استادیار سیاست عمومی در کالج عدالت کیفری جان جی در شهر نیویورک، گفت که “کارگاه های صندلی راحتی با جنایت واقعی” آموزش ندیده و تلاش های آنها به یک پدیده فرهنگی در دهه گذشته تبدیل شده است.

اما نتایج بسیار متفاوت بوده است. او خاطرنشان کرد که برخی از افراد به چرخش رسانه های اجتماعی در اطراف گابی پتیتو، مسافر آمریکایی کشته شده اشاره کردند تا به پلیس کمک کنند تا جسد او را در سال جاری پیدا کنند.

در همان زمان، کارآگاهان اینترنتی یک دانشجوی بیگناه را در تلاشی ترسناک برای یافتن مهاجمانی که بمب‌های دست‌ساز را منفجر کردند و سه نفر را در ماراتن بوستون در سال 2013 به قتل رساندند، تحت تأثیر قرار دادند.

واند، با اشاره به وسوسه جستجوی کلیک‌ها، افزود: «عموم در آن بهتر می‌شوند، اما همچنان می‌تواند بسیار خودخدمت باشد». اما من قطعاً در طول زمان استفاده مثبت بیشتری می بینم.”

کار به عنوان مکمل پلیس، به جای بیل زدن نکات و تئوری ها در بازپرسان، راهی است که به نظر می رسد فریلنسرها نقش خود را پیدا کرده اند.

پلیس در پرونده اسپارتا گفت که شنیده‌اند سایدز در حال تحقیق در منطقه خود است، اما پس از اینکه متوجه شدند او در مکان مناسب جستجو نمی‌کند، توصیه‌هایی در مورد اینکه کجا باید جستجو کرد ارائه کردند.

کشف تلخ و شیرین چند روز بعد دنبال شد.

سایدز به خبرگزاری فرانسه گفت: “من جست و جوی خود را در آن رودخانه در شهر به پایان رساندم، و آنجا بود که آنها را پیدا کردم. به نظر یک تصادف رانندگی ساده است.”

او افزود: “آنها فقط از جاده خارج شدند و هیچ کس تصادف آنها را ندید. بنابراین متأسفانه آنها 20 سال آنجا بودند تا اینکه من آمدم.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)