تظاهرات ده‌ها هزار نفر در وین علیه محدودیت‌های کووید-19 اتریش

ده‌ها هزار نفر در وین علیه محدودیت‌های کووید اتریش تظاهرات کردند

حدود 1400 افسر پلیس برای نظارت بر تظاهرات در حال انجام وظیفه بودند.

وین:

ده‌ها هزار نفر روز شنبه در وین در اعتراض به محدودیت‌های اعمال شده برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در اتریش، از جمله واکسن‌های اجباری کووید-۱۹ و دستورات حبس خانگی برای افراد واکسینه نشده، تظاهرات کردند.

حدود 1400 افسر پلیس برای نظارت بر این تظاهرات که حدود 44000 نفر را به خود جلب کرد و پس از تظاهرات مشابهی در پایتخت اتریش هفته گذشته انجام شد، وظیفه نظارت داشتند.

پلیس گفت که سه نفر به دلیل جرائمی از جمله استفاده از وسایل آتش بازی و بی توجهی به استفاده از ماسک دستگیر شدند. به گفته پلیس، خبرنگارانی که این رویداد را پوشش می دادند، که در میدان هلدن پلاتز آغاز شد، با گلوله های برفی و یخ مورد حمله قرار گرفتند و یک خبرنگار قربانی تلاش برای حمله شد.

هربرت کیکل، رهبر حزب راستگرای آزادی اتریش، که به واکنش دولت به همه گیری همه گیر حمله کرد، جمعیت را مورد خطاب قرار داد. او گفت که مردم متوجه نشده‌اند که توسط دولت “لگد به میدان می‌زنند” و گفت که اعتراضات ادامه خواهد داشت.

به طور جداگانه، حدود 2500 نفر علیه محدودیت ها در کلاگنفورت تظاهرات کردند، در حالی که 150 نفر در لینز تظاهرات کردند.

اتریش در مواجهه با افزایش روزافزون عفونت‌های روزانه، ماه گذشته اولین کشور در اروپای غربی بود که قرنطینه را دوباره اعمال کرد و گفت که واکسیناسیون را از فوریه اجباری می‌کند.

بنرهایی با مضمون «نه به واکسیناسیون اجباری» و «دست از فرزندانمان بردارید» توسط معترضان در وین حمل شد و شعارهای «ما مردم هستیم» و «مقاومت» سر دادند.

اتریش با جمعیتی بالغ بر 8.9 میلیون نفر، از زمان شروع همه‌گیری در سال گذشته، 1.2 میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا و بیش از 13000 مرگ را گزارش کرده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)