به کشورها گفته شد که کودکان را برای واکسن در اولویت قرار ندهند – RT World News

سازمان جهانی بهداشت (WHO) با بیان اینکه کشورهای ثروتمند باید این منابع اضافی واکسن را با کشورهای فقیرتر به اشتراک بگذارند، تاکید کرد که بزرگسالان و کسانی که عوامل خطر بیشتری دارند، اولویت شماره یک برای واکسیناسیون هستند، نه کودکان.

در دستورالعملی که روز چهارشنبه منتشر شد، WHO خاطرنشان کرد که از آنجایی که کودکان نسبت به بزرگسالان در معرض خطر کمتری برای علائم شدید کووید-19 هستند، کشورهای ثروتمند باید واکسن‌های خود را با افراد فقیرتر به اشتراک بگذارند، نه اینکه واکسیناسیون جوان‌ترین جمعیت را در اولویت قرار دهند. افراد مسن و گروه های پرخطر همچنان بزرگترین بار کووید-19 هستند.

ادامه مطلب


سازنده واکسن اسپوتنیک نحوه واکنش کودکان به تزریق کووید-19 را توضیح می دهد

از آنجایی که کودکان و نوجوانان در مقایسه با بزرگسالان تمایل به ابتلا به بیماری خفیف‌تری دارند، مگر اینکه در گروهی در معرض خطر ابتلا به کووید-19 شدید قرار داشته باشند، واکسیناسیون آن‌ها نسبت به افراد مسن، آنهایی که بیماری‌های مزمن بهداشتی دارند و کارکنان بهداشتی کمتر ضروری است. راهنمایی گفت

همچنین اشاره کرد که بسیاری از نقاط جهان “با کمبود شدید واکسن مواجه شوید” و کشورهایی که شهروندان پرخطر خود را واکسینه کرده اند باید “اولویت دادن به اشتراک گذاری جهانی” به جای کوبیدن به بچه ها

از کشورهای ثروتمند خواسته شد تا واکسن های خود را با ابتکار COVAX به اشتراک بگذارند که هدف آن توزیع عادلانه و عادلانه واکسن ها در سراسر جهان است.

WHO اذعان کرد که حتی با وجود اینکه کودکان می توانند “کووید-19 طولانی” را تجربه کنند، که شامل علائم طولانی مدت است، این هنوز تحت بررسی است. همان عوامل خطری که برای بزرگسالان اعمال می شود – مانند چاقی، آسم و بیماری قلبی – در مورد کودکان نیز صدق می کند.

این توصیه در تضاد با تحولات اخیر در سرتاسر جهان است و در حالی است که بسیاری از کشورها مجوز واکسن‌ها را برای کودکان به امید کاهش عفونت‌ها در فصل زمستان آغاز کرده‌اند. کشورهایی که در حال حاضر کودکان را واکسینه می کنند شامل ایالات متحده، بریتانیا، اتحادیه اروپا، کانادا، چین، هند و اسرائیل است.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید