راهپیمایی مشعل روشن علیه سلامت کووید – اخبار RT World

صدها نفر با مشعل‌ها و پرچم‌های سوئیس در شهری در منطقه زوریخ سوئیس تجمع کردند و از ارائه احتمالی مجوزهای بهداشتی کووید انتقاد کردند.

از جمله شعارهایی که در راهپیمایی سه شنبه شب شنیده شد، “صلح، آزادی، مردم حاکم هستند” بود. زنگ‌زنان و طبل‌زنان خاص نیز در این رالی حضور داشتند – یکی از ویژگی‌های رایج در رویدادهایی مانند این در ماه‌های اخیر در سوئیس.

این اعتراضات تنها چند روز قبل از رفراندوم یکشنبه برگزار شد، که در آن سوئیس تصمیم خواهد گرفت که آیا کشور آلپ نیاز به ارائه مجوزهای کووید دارد یا خیر. تظاهرات روز سه‌شنبه بدون هیچ حادثه‌ای به پایان رسید و معترضان به مناطق تعیین‌شده عابران پیاده ماندند.

تظاهرات مشابهی نیز شنبه گذشته در شهرهای زوریخ و لوزان با حضور چند هزار نفر برگزار شد. تظاهرات دیگری مانند این اعتراض در چند ماه گذشته به درگیری های خشونت آمیز با پلیس ختم شد.


هزاران نفر به پایتخت سوئیس سرازیر شدند تا گواهی‌های کووید را محکوم کنند (ویدیو)

در برن، حصارهایی برای جلوگیری از دسترسی معترضان به محوطه دولت و پارلمان تعبیه شده است. مقامات سوئیس همچنین مجبور شده اند برای تعدادی از مقامات، از جمله وزیر بهداشت این کشور که بنا بر گزارش ها هدف توهین و حتی تهدید به مرگ قرار گرفته، امنیت بیشتری را فراهم کنند.

بر اساس یک نظرسنجی اخیر، 61 درصد از جمعیت کشور موافق اصلاحاتی هستند که مقامات را قادر می سازد تا گذرنامه های بهداشتی را معرفی کنند.

با وجود اینکه 65 درصد از جمعیت به طور کامل واکسینه شده اند، سوئیس در چند هفته گذشته شاهد افزایش موارد کووید بوده است.

با این حال، دولت این کشور تا کنون از اعمال محدودیت‌های جدید در سراسر کشور خودداری کرده است و استدلال می‌کند که وضعیت از منطقه به منطقه دیگر متفاوت است. به گفته آنها، تصمیم در مورد ایجاد یا عدم ایجاد محدودیت های جدید با مقامات محلی است. در بیانیه ای که روز چهارشنبه منتشر شد، دولت سوئیس هشدار داد، با این حال، به دقت تحولات را زیر نظر دارد، زیرا ممکن است در هفته های آینده بدتر شود.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید