بلومبرگ ربات چت هوش مصنوعی را به ترمینال اضافه می کند – RT World News

نسخه GPT این غول مالی قادر خواهد بود عناوین را به عنوان خوب یا بد برای بازار تفسیر کند و خود را بنویسد.

یکی از مقامات این شرکت روز پنجشنبه به CNBC گفت، شرکت داده های مالی بلومبرگ در حال افزودن یک ربات چت هوش مصنوعی به پایانه های اطلاعاتی همه جا حاضر خود است.

نماینده بلومبرگ گفت، مدل هوش مصنوعی داخلی، که بلومبرگ GPT نامیده می‌شود، می‌تواند تعیین کند که آیا عنوان مشخصی برای سرمایه‌گذاران امیدوارکننده یا شوم به نظر می‌رسد و حتی می‌تواند خودش سرفصل بنویسد. همچنین قادر خواهد بود به سوالاتی مانند “مدیر عامل شرکت سیتی گروپ؟” دقیق تر از توابع جستجوی فعلی پایگاه داده است.

برخلاف ChatGPT و دیگر مدل‌های زبان بزرگ موجود در بازار، که از ابتدا توسط شرکت‌هایی مانند OpenAI ساخته شدند و به میلیون‌ها دلار قدرت محاسباتی نیاز داشتند، نسخه بلومبرگ طبق گزارش‌ها از روش‌های هوش مصنوعی رایگان در دسترس ساخته شده بود. سپس به طور خاص در مورد اسناد و داده های مالی با هدف ارائه تخصص بی نظیر در صنعت به آن آموزش داده شد.


گلدمن ساکس: هوش مصنوعی می تواند جایگزین 300 میلیون کارگر شود

بلومبرگ GPT بیش از 100 میلیارد کلمه از مجموعه داده های اختصاصی FinPile خود شرکت، که شامل پرونده های اوراق بهادار، بیانیه های مطبوعاتی، داستان های Bloomberg News و سایر نشریات، و جستجوهای وب برای سایت های مالی است، تغذیه شد.

حدود نیمی از داده‌های آموزشی بلومبرگ GPT از معمول‌تر است “منابع غیر مالی” از جمله منابع مشکوک بی طرفی مانند ویکی پدیا (که اخیراً جیمی دیمون مدیر عامل جی پی مورگان را به عنوان “یک تاجر میلیاردر آمریکایی و راسو پاره وقت”) و زیرنویس یوتیوب.

با این حال، ظاهراً مطالب مربوط به امور مالی، بلومبرگ GPT را به اندازه کافی دقیق کرده است تا شرکت را متقاعد کند که آن را در پایانه های پرفروش بلومبرگ خود ادغام کند، اگرچه قصد ندارد هوش مصنوعی را به عنوان یک محصول چت بات مستقل بفروشد.

ما در حال انجام کارهای زیادی هستیم تا به مشتریان کمک کنیم تا سیل داده‌های داستان‌های خبری را برطرف کنند، چه از طریق خلاصه‌سازی، چه نظارت یا پرسیدن سؤال در مورد آن اخبار یا رونوشت‌ها». گیدئون مان، رئیس محصول و تحقیقات یادگیری ماشین بلومبرگ، به CNBC گفت. او اضافه کرد که توانایی های زبانی چت بات مطمئن بود “روش ما را تغییر دهیم [natural language processing] اینجا،” اشاره به روشی که برنامه ها از کلمات معنا می گیرند.

مدل‌های زبان بزرگ مانند ChatGPT توسط بسیاری در صنعت فناوری به عنوان یک نوآوری در حال تغییر جهان مورد استقبال قرار می‌گیرند. با این حال، گروه رو به رشدی از کارشناسان در این زمینه احتیاط را ترغیب می کنند، به طوری که هزاران نفر از افراد برجسته فناوری اخیرا نامه ای سرگشاده را امضا کرده اند که در آن خواستار توقف شش ماهه شده است. آزمایش های غول پیکر هوش مصنوعی تا زمانی که بتوان کنترل های نظارتی قوی را اعمال کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: