وزیر خارجه آلمان برای مقابله با ماکرون به چین می رود – پولیتیکو – اخبار RT World

پس از اظهارات رئیس جمهور فرانسه، آنالنا بائربوک مجدداً متعهد شد که از ایالات متحده پیروی کند

آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان “فاصله قابل توجهی” برلین از استدلال امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا به موارد بیشتری نیاز دارد “استقلال استراتژیک” پولیتیکو روز پنجشنبه گزارش داد که از ایالات متحده هنگام معامله با چین.

ما در حال حاضر می بینیم که وقتی با تهدیدات امنیتی خود روبرو می شویم، داشتن شرکای در سراسر جهان که ارزش های ما را در کنار ما دارند چقدر مهم است. بائربوک در تیانجین، اولین توقف خود در سفر سه روزه به چین، گفت. به گزارش پولیتیکو، اشاره او به ایالات متحده و درگیری های جاری بود که در آن آلمان و بیشتر اتحادیه اروپا آشکارا از اوکراین علیه روسیه حمایت می کنند.

به همین دلیل است که برای ما بسیار مهم است، زیرا ما به عنوان آلمان و به عنوان اتحادیه اروپا آسیب پذیر هستیم که نمی توانیم نسبت به تنش ها در تنگه تایوان بی تفاوت باشیم. Baerbock افزود.


مکرون - فرانسه

تایوان توسط نوادگان ناسیونالیست های شکست خورده چینی اداره می شود که نیروهای آمریکایی آنها را در سال 1949 از سرزمین اصلی تخلیه کردند. موضع پکن، که به عنوان “چین واحد” شناخته می شود، این است که تایوان سرزمین مستقل چین است که باید در صورت امکان به صورت مسالمت آمیز ادغام شود.

در حالی که ایالات متحده و اتحادیه اروپا رسماً از این موضع حمایت می کنند، چندین مقام عالی رتبه چین را به تمایل آن متهم کرده اند “تهاجم کردن” جزیره و از غرب خواست مسلح شود “دموکراتیک” تایپه در برابر “خودکامه” پکن، با اشاره به اوکراین به عنوان الگو.

مکرون هفته گذشته از چین بازدید کرد و به دنبال فشار بر پکن برای حمایت از غرب علیه روسیه بود. در راه بازگشت به پاریس، او به خبرنگاران گفت که اتحادیه اروپا نباید باشد “برگرفتن از دستور کار ایالات متحده” وقتی به تایوان رسید و با یک “ریسک بزرگ” با درگیر شدن “در بحران هایی که مال ما نیست.” پس از انتقادهای آمریکا، او اظهارات خود را دو چندان کرد و گفت که فرانسه متحد آمریکا است و نه یک “واسال” قادر به بیان نظر خود نیست


پوتین باید 360 درجه بچرخد - وزیر خارجه آلمان

به گفته برخی از رسانه های لهستانی، در حالی که برخی از مقامات فرانسوی و اتحادیه اروپا احساسات ماکرون را تایید کرده اند، واشنگتن عجله کرد تا نخست وزیر لهستان از برتری ایالات متحده در این قاره حمایت کند.

باربوک اصرار داشت که برلین و پاریس در مورد روابط با پکن موضع مشترک دارند، زیرا ما بدون هیچ شریکی در اتحادیه اروپا به اندازه با دوستان خود در فرانسه هماهنگ نیستیم. با این حال، او همچنین استدلال کرد که اتحادیه اروپا به شدت به آن اهمیت می دهد “دسترسی رایگان در تنگه تایوان” زیرا بیشتر تجارت جهانی، از جمله 70 درصد تمام نیمه هادی ها، از طریق آن منطقه انجام می شود. او همچنین گفت که آلمان تعدادی دارد “وابستگی ها” در مورد چین که بودند “ناسالم،” مقایسه آنها با روابط قبلی برلین با مسکو.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: