با پیوستن سوریه به اتحادیه عرب، ایالات متحده آن را “اشتباه استراتژیک فاحش” می خواند

با پیوستن سوریه به اتحادیه عرب، ایالات متحده آن را “اشتباه استراتژیک فاحش” می خواند

اتحادیه عرب روز یکشنبه پس از 11 سال غیبت، سوریه را دوباره پذیرفت.

واشنگتن:

ایالات متحده روز دوشنبه از تصمیم اتحادیه عرب برای پذیرش مجدد سوریه انتقاد کرد و گفت که بشار اسد، رئیس جمهور بشار اسد پس از جنگ داخلی وحشیانه کشورش، شایسته عادی سازی شرایط نیست.

ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: ما معتقد نیستیم که سوریه در حال حاضر مستحق پذیرش مجدد در اتحادیه عرب باشد.

وی گفت: «ما همچنان معتقدیم که روابط خود را با رژیم اسد عادی نمی کنیم و از متحدان و شرکای خود نیز حمایت نمی کنیم.»

اعضای کلیدی کنگره در میان خطوط حزبی لحن بسیار تندتری داشتند و از ایالات متحده خواستند از قدرت تحریم ها برای جلوگیری از عادی سازی روابط با اسد استفاده کند.

در بیانیه مشترک مایک مک کال، رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، آمده است: «پذیرفتن مجدد اسد در اتحادیه عرب یک اشتباه استراتژیک بزرگ است که اسد، روسیه و ایران را برای ادامه قصابی غیرنظامیان و بی‌ثبات کردن خاورمیانه جرأت می‌دهد». گرگوری میکس، دموکرات برتر هیئت.

اسد تغییر نکرده است – او به این جنایات ادامه خواهد داد، در حالی که یک سابقه جهانی ایجاد می کند که دیکتاتورهای بی رحم می توانند منتظر پاسخگویی برای جنایات خود باشند.

کنگره ایالات متحده را از هرگونه کمک برای بازسازی بدون پاسخگویی در مورد سوء استفاده در طول جنگ محدود کرده است.

علیرغم اظهارات مکرر ایالات متحده، اتحادیه عرب یکشنبه به استقبال از سوریه رای داد و عملاً به این نتیجه رسید که اسد در جنگی که از سال 2011 تاکنون نیم میلیون نفر را کشته و نیمی از جمعیت قبل از جنگ را آواره کرده است، پیروز شده است.

آقای پاتل این اختلافات را کم اهمیت جلوه داد و گفت که ایالات متحده اهداف مشترکی با بسیاری از شرکای عرب خود در مورد سوریه دارد.

پاتل با اشاره به مناقصه بین المللی در سال 2015 گفت: «ما با شرکای عرب خود در رابطه با سوریه تعدادی از اهداف مشترک داریم، از جمله دستیابی به راه حلی برای بحران سوریه که مطابق با قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل باشد. نقشه راه برای انتقال سیاسی

وی گفت که ایالات متحده همچنین با شرکای عرب برای گسترش دسترسی بشردوستانه به سوری ها و حمایت از ثبات برای جلوگیری از ظهور مجدد گروه افراطی دولت اسلامی کار خواهد کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)