لینکدین برای کاهش بیش از 700 شغل، برنامه چین را حذف کرد

لینکدین برای کاهش بیش از 700 شغل، برنامه چین را حذف کرد

لینکدین از طریق فروش تبلیغات درآمد کسب می کند

لینکدین، شبکه رسانه‌های اجتماعی متعلق به شرکت مایکروسافت که بر روی حرفه‌ای‌های تجاری تمرکز دارد، روز دوشنبه اعلام کرد که 716 شغل را به دلیل نوسانات تقاضا کاهش می‌دهد، در حالی که برنامه کاری متمرکز در چین را نیز تعطیل می‌کند.

لینکدین که 20000 کارمند دارد، در طول سال گذشته هر سه ماهه درآمد خود را افزایش داده است، اما به سایر شرکت های فناوری بزرگ از جمله مادر خود در اخراج کارگران در بحبوحه چشم انداز ضعیف اقتصاد جهانی می پیوندد.

طبق گفته Layoffs.fyi که این پیامدها را دنبال می‌کند، در شش ماه گذشته، بیش از 270000 شغل فنی در سراسر جهان کاهش یافته است.

لینکدین از طریق فروش تبلیغات و همچنین با گرفتن هزینه اشتراک برای افراد حرفه ای که از شبکه برای یافتن افراد بالقوه استفاده می کنند، درآمد کسب می کند.

رایان روسلانسکی، مدیرعامل لینکدین در نامه‌ای به کارمندان اعلام کرد که این اقدام برای کاهش نقش در فروش، عملیات و تیم‌های پشتیبانی با هدف ساده‌سازی عملیات شرکت بوده و لایه‌ها را برای کمک به تصمیم‌گیری سریع‌تر حذف می‌کند.

Roslansky نوشت: «با نوسانات بیشتر بازار و تقاضای مشتریان، و برای خدمت رسانی موثرتر به بازارهای نوظهور و در حال رشد، ما در حال گسترش استفاده از فروشندگان هستیم.

روسلانسکی همچنین در این نامه گفت که این تغییرات منجر به ایجاد 250 شغل جدید می شود. یکی از سخنگویان لینکدین گفت که کارمندانی که تحت تأثیر این کاهش‌ها قرار می‌گیرند، واجد شرایط درخواست برای این مشاغل هستند.

لینکدین همچنین اعلام کرد که پس از اینکه در سال 2021 تصمیم به خروج بیشتر از این کشور گرفت، در حال حذف اپلیکیشن مشاغل باریکی است که در چین ارائه می‌کند و دلیل آن یک محیط «چالش‌برانگیز» است. لینکدین گفت که اپلیکیشن چینی باقیمانده به نام InCareers تا 9 آگوست حذف خواهد شد.

این شرکت به کاربران وب سایت گفت: «علیرغم پیشرفت اولیه ما، InCareer با رقابت شدید و فضای چالش برانگیز اقتصاد کلان روبرو شد که در نهایت ما را به تصمیم برای توقف خدمات رساند.

سخنگوی این شرکت گفت که لینکدین حضور خود را در چین حفظ خواهد کرد تا به شرکت هایی که در آنجا کار می کنند برای استخدام و آموزش کارمندان در خارج از کشور کمک کند.

در بخش فناوری، شرکت‌های بزرگ بیشترین اخراج‌های اخیر را به خود اختصاص داده‌اند، از جمله 27000 نفر در Amazon.com Inc، که بیشترین میزان در تاریخ آن است.

متا پلتفرم، مالک فیس بوک، 21000 نفر را از دست داد و شرکت مادر گوگل، آلفابت، 12000 نفر را اخراج کرد. طبق گفته Layoffs.fyi، قبل از اعلام لینکدین، 5000 شغل فناوری تنها در ماه می حذف شده بودند. مایکروسافت که لینکدین را در سال 2016 به قیمت حدود 26 میلیارد دلار خریداری کرد، در ماه های اخیر حدود 10000 شغل را کاهش داده و 1.2 میلیارد دلار هزینه مربوط به اخراج کارکنان را دریافت کرده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)