ایلان ماسک مدیرعامل جدید توییتر را پیدا کرد و گفت: “او تا 6 هفته دیگر کار خود را آغاز خواهد کرد”. لیندا یاکارینو

ایلان ماسک مدیرعامل جدید توییتر را پیدا کرد و گفت: “او تا 6 هفته دیگر کار خود را آغاز خواهد کرد”.  لیندا یاکارینو

ماسک همچنین گفته است که می‌خواهد توییتر را فراتر از رسانه‌های اجتماعی و به یک «اپلیکیشن همه چیز» بسازد.

وال استریت ژورنال گزارش داد، لیندا یاکارینو، مدیر اجرایی NBCUniversal، در حال مذاکره برای منصوب شدن به عنوان مدیر اجرایی توییتر است، پس از اعلام الون ماسک مالک این شبکه اجتماعی که رهبر جدیدی برای این شبکه اجتماعی پیدا کرده است و به سمتی به عنوان مدیر فناوری تغییر خواهد کرد.

ماسک در توییتی در روز پنجشنبه اعلام کرد که مدیرعامل جدید شرکت تا حدود شش هفته دیگر بدون نام بردن از فرد شروع به کار خواهد کرد. یاکارینو که رئیس تبلیغات جهانی و مشارکت در NBCUniversal Media است، به ایمیلی که به دنبال نظر بود پاسخ نداد و نماینده NBCUniversal گفت که او در حال تمرین برای ارائه Upfront این شرکت به تبلیغ‌کنندگان است.

ماسک در اکتبر گذشته توییتر را به قیمت 44 میلیارد دلار خرید و اعلام کرد که برای تکمیل بازنگری سازمانی که فکر می‌کرد شرکت برای پیشرفت به آن نیاز دارد، تنها برای مدت محدودی مسئول این امر خواهد بود.

ماسک از داشتن “کار زیاد” و خوابیدن در مقر توئیتر در سانفرانسیسکو در حالی که تغییرات اساسی را اعمال می کند، شکایت کرد.

در ماه دسامبر، ماسک از دنبال کنندگان توییتر خود پرسید که آیا باید از سمت مدیرعاملی کناره گیری کند یا خیر، و 57.5 درصد پاسخ مثبت دادند. این میلیاردر پس از انتقال به عنوان رئیس اجرایی باقی خواهد ماند.

ماسک، که همچنین مدیرعامل شرکت تسلا و شرکت فناوری‌های اکتشاف فضایی است، به دلیل تغییرات ناگهانی سیاست‌هایش در توییتر و بی‌توجهی به سایر مشاغل خود مورد انتقاد قرار گرفته است. او همچنین نام شرکت مادر توییتر را به X Holdings تغییر داده است، نهادی که در نهایت می‌تواند مادر تمام کسب‌وکارهای او باشد – ایده‌ای که او به طور عمومی درباره آن فکر کرده است.

ماسک همچنین گفته است که می‌خواهد توییتر را فراتر از رسانه‌های اجتماعی و به یک «اپلیکیشن همه چیز» از جمله خدمات مالی بسازد.

مدیرعامل بعدی باید با پیامدهای مالکیت خود، از جمله خروج تبلیغ‌کنندگان مقابله کند. ماسک در ماه مارس گفت، علیرغم افزایش اندک کاربران روزانه از اوایل سال 2022، درآمد توییتر از اکتبر به دلیل “کاهش گسترده” تبلیغات، 50 درصد کاهش یافته است.

طرح خدمات اشتراک توییتر آبی این شرکت نیز شکست خورده است و کمتر از 1 درصد از کاربران را به خود اختصاص داده است. ماسک هزاران شغل را کاهش داده، تعدیل محتوای شرکت را کاهش داده و به حساب‌هایی که قبلاً به دلیل نقض قوانین ممنوع شده بودند، اجازه بازگشت داده است.

ماسک قبلاً با یاکارینو که ماه گذشته در یک کنفرانس تبلیغاتی بزرگ در میامی با او مصاحبه کرد و روی صحنه او را “دوست” و “رفیق” نامید، رابطه دوستانه ای دارد. اخیرا توییتر و NBCU همکاری خود در بازی های المپیک را گسترش داده اند.

لو پاسکالیس که به‌عنوان مدیر ارشد استراتژی در Ad Fontes Media به بازاریابان مشاوره می‌دهد، در توییتر گفت: «می‌توانم بگویم که او اولین انتخاب من و تنها انتخاب من برای نجات پلتفرم از دست صاحب آن خواهد بود». من هنوز نمی‌توانم بفهمم که چرا او خود را به @elonmusk می‌دهد.»

دیلن بایرز از Puck News نیز از طریق توییتی گزارش داد که ماسک قصد دارد یاکارینو را به عنوان مدیر عامل توییتر معرفی کند و به نقل از دو نفر از افراد آشنا با موضوع.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)