صدها نفر گیر کردند زیرا ایالات متحده قوانین مهاجران را یک شبه تغییر می دهد

صدها نفر گیر کردند زیرا ایالات متحده قوانین مهاجران را یک شبه تغییر می دهد

گشت مرزی شاهد حضور هزاران نفر در هر ماه از روسیه، هند، چین، برزیل و جاهای دیگر بوده است.

واشنگتن:

به دلیل ترس از هرج و مرج در مرزهای مکزیک، قوانین کنترل دوران همه گیر که مهاجران را از درخواست پناهندگی ایالات متحده منع می کند، پنج شنبه شب منقضی می شود و یک سیاست جدید سختگیرانه برای هزاران نفری که به دنبال پناهندگی در آمریکا هستند، نامشخص است.

مهاجران، عمدتاً از قاره آمریکا، اما برخی از آنها از آسیای دورتر، در هر دو طرف مرز حضور داشتند و نیروهای آمریکایی برای رسیدگی به انبوهی از مردمی که به دنبال عبور از آن بودند، رسیدند.

کاخ سفید هشدار داد که از روز جمعه هر فردی که به طور غیرقانونی وارد ایالات متحده شود با ممنوعیت طولانی مدت و اتهامات جنایی احتمالی روبرو خواهد شد.

الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی گفت: مرزهای ما باز نیستند.

در مرز، برخی در آخرین لحظه تلاش کردند تا از رودخانه باریک اما سریع ریو گراند در نزدیکی براونزویل، تگزاس عبور کنند، به این امید که ممکن است پس از تبدیل شدن به گشت مرزی به ایالات متحده آزاد شوند.

جیمی مونوز 29 ساله اکوادورایی درست پس از صعود به خاک آمریکا گفت: “امیدوارم بتوانم در این کشور بمانم.”

اما من شک دارم و می ترسم که اجازه بدهند.»

خانواده ها در سردرگمی از هم جدا شده بودند: پاتریشیا وارگاس از ونزوئلا وقتی در ایستگاه اتوبوس در براونزویل نشسته بود، جایی که صدها مهاجر منتظر فرصت حمل و نقل بودند، گریه می کرد.

پسر، عروس و دو نوه او نتوانستند از گذرگاه عبور کنند.

او هق هق زد: “ما در مجموع پنج نفر بودیم و فقط من توانستم از آن عبور کنم.”

– نرم افزار Glitchy –

بیش از سه سال است که مرز 2000 مایلی (3200 کیلومتری) با مکزیک توسط عنوان 42 تنظیم شده است – یک ماده بهداشتی که برای جلوگیری از عفونت های کووید با دور کردن افراد قبل از درخواست پناهندگی طراحی شده است.

اما با پایان رسمی وضعیت اضطراری کووید، این قانون با اعتصابات نیمه شب در پایتخت ایالات متحده (در ساعت 04:00 GMT) لغو خواهد شد – با اعمال محدودیت های جدید.

این مقررات جدید که توسط رئیس جمهور جو بایدن به منظور کاهش فشار در مرز تدوین شده است، پناهجویان و سایر مهاجران را ملزم می کند که از خارج از کشور درخواست ورود کنند.

برای افرادی که قصد عبور غیرقانونی را داشته باشند، ممنوعیت پنج ساله یا اتهامات کیفری اعمال خواهد شد.

ایالات متحده متعهد شده است که مراکز پردازش را در کشورهای دیگر راه اندازی کند و در حال ایجاد برنامه های ویژه پناهندگی برای برخی از مکان ها مانند هائیتی و همچنین گسترش مجوزهای کار موقت است.

اما اینکه اوضاع در عمل چگونه پیش خواهد رفت، هنوز مشخص نیست، و این وضعیت از قبل بحث های داغ مهاجرت آمریکا را شعله ور کرده است.

پناهجویان باید از طریق یک اپلیکیشن تلفن هوشمند به دنبال مصاحبه باشند – اگرچه کاربران گزارش می‌دهند که مشکلی است و برای کسانی که تلفن کار می‌کنند یا وای فای ندارند، مانعی ایجاد می‌کند.

جرمی دی پابلو، یک ونزوئلایی 21 ساله که هفته ها در شهر مرزی سیوداد خوارز در مکزیک اردو زده است، به خبرگزاری فرانسه گفت: شگفت انگیز است که یک برنامه عملاً زندگی و آینده ما را تعیین می کند.

Mayorkas از این برنامه دفاع کرد و گفت که مشکلات فنی در حال رسیدگی است.

او اذعان کرد: “بزرگترین چالش در رابطه با برنامه CBP One یک چالش فناوری نیست، بلکه این واقعیت است که تعداد مهاجران ما بسیار بیشتر از ظرفیت ما برای تعیین قرار ملاقات است.”

– “یک روز بدنامی” –

شهرهای ایالات متحده در امتداد مرزی که برای تغییر سیاست بسته شده اند، هنوز مطمئن نیستند که پس از مشاهده ماهانه هزاران مهاجر در خیابان های خود در طول سه سال گذشته، چه معنایی برای آنها خواهد داشت.

بسیاری از آنها از مکزیک و سه کشور فقیر آمریکای مرکزی، گواتمالا، السالوادور و هندوراس آمده‌اند – اگرچه در سال‌های اخیر جمعیتی از کلمبیا، ونزوئلا، اکوادور، کوبا و هائیتی افزایش یافته است.

گشت مرزی همچنین شاهد حضور هزاران نفر در هر ماه از روسیه، هند، چین، برزیل و جاهای دیگر بوده است.

در ال پاسو، مرکز شهر پنجشنبه آرام بود. خبرنگاران خبرگزاری فرانسه گفتند که مطبوعات افرادی که در اوایل هفته در اطراف کلیسای قلب مقدس جمع شده بودند، ناپدید شدند.

در فاصله کمی دورتر، تعداد زیادی مهاجر زیر آفتاب سوزان صحرا پشت یک حصار بلند در سرزمینی که بین مرزهای واقعی و بقیه آمریکا قرار دارد، در انتظار رسیدگی توسط مقامات آمریکایی هستند.

اتوبوس های وعده داده شده در طول چند ساعتی که یک تیم خبرگزاری فرانسه تماشا کرد عملی نشد.

در براونزویل، خبرنگاران گفتند که حدود 300 نفر در ایستگاه اتوبوس منتظر حمل و نقل بودند و یک جریان منظم اتوبوس از راه می رسید.

بایدن همچنان از سوی چپ به دلیل سخت‌تر کردن ورود متقاضیان پناهندگی به کشور و از سمت راست به دلیل عدم حفظ عنوان 42 برای تحت کنترل نگه داشتن مهاجرت مورد انتقاد قرار می‌گرفت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق – رقیب اصلی جمهوری خواه بایدن برای کاخ سفید در سال 2024 – روز چهارشنبه پیشنهاد کرد که تغییر آینده “روز بدنامی” خواهد بود.

او در یکی از سالن های شهر در شبکه سی ان ان ادعا کرد: “شما میلیون ها نفر را به کشور ما خواهید داشت.”

مایورکاس تاکید کرد که سیاست جدید مسیرهای قانونی بیشتری را برای مهاجران باز می کند – تا زمانی که آنها از برنامه CBP One یا مراکز پردازش برنامه های ایالات متحده در کلمبیا، گواتمالا و سایر کشورها عبور کنند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)