ایالات متحده در اعتراض به استرداد جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس، پیروز شد

ایالات متحده در اعتراض به استرداد جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس، پیروز شد

این حکم جولیان آسانژ را یک قدم به استرداد نزدیک‌تر می‌کند، اما موانع بیشتری باقی مانده است.

لندن:

ایالات متحده درخواست تجدید نظر در دادگاه عالی لندن را برای استرداد جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس برای رسیدگی به اتهامات جنایی، از جمله نقض قانون جاسوسی و توطئه برای هک کردن رایانه های دولتی، برد.

قاضی تیموتی هولروید گفت: «دادگاه اجازه استیناف را می دهد.

قاضی گفت که از بسته تضمینی که ایالات متحده در مورد شرایط بازداشت آسانژ داده است، از جمله تعهد به عدم نگهداری او در زندان به اصطلاح “ADX” در کلرادو و اینکه او به استرالیا منتقل خواهد شد، راضی است. در صورت محکومیت محکومیت خود را بگذراند.

این حکم آسانژ را یک قدم به استرداد نزدیک‌تر می‌کند، اما موانع بیشتری باقی مانده است.

قاضی هولروید گفت که این پرونده باید اکنون به دادگاه وست مینستر فرستاده شود تا قضات آن را به دولت بریتانیا بفرستند تا تصمیم بگیرند که آیا آسانژ باید به ایالات متحده مسترد شود یا نه.

مقامات ایالات متحده آسانژ 50 ساله استرالیایی الاصل را به 18 مورد مربوط به انتشار اسناد و اسناد دیپلماتیک محرمانه ارتش ایالات متحده توسط ویکی لیکس متهم می کنند که به گفته آنها جان افراد را به خطر انداخته است.

ایالات متحده علیه حکم 4 ژانویه قاضی ناحیه لندن مبنی بر عدم استرداد آسانژ به دلیل احتمال خودکشی در یک زندان ایالات متحده درخواست تجدید نظر کرده بود.

ویکی لیکس با انتشار ویدئویی از ارتش آمریکا در سال 2010 که حمله سال 2007 توسط هلیکوپترهای آپاچی در بغداد را نشان می داد که منجر به کشته شدن 12 نفر از جمله دو کارمند خبری رویترز شد، مورد توجه قرار گرفت. سپس هزاران پرونده محرمانه و اسناد دیپلماتیک را منتشر کرد.

دادستان های ایالات متحده و مقامات امنیتی غربی آسانژ را دشمن بی پروا و خطرناک دولت می دانند که اقداماتش زندگی عواملی را که نام آنها در مطالب فاش شده به خطر انداخته است.

اما حامیان آسانژ را به عنوان یک قهرمان ضد نظام معرفی می کنند که توسط ایالات متحده به دلیل افشای تخلفات ایالات متحده در افغانستان و عراق قربانی شده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)