فرانسه بریتانیا را به شکایت تهدید می‌کند مگر اینکه “ژست حسن نیت” انجام شود – RT World News

کلمان بون، وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا گفت، فرانسه از کمیسیون اروپا خواهد خواست که اقدام قانونی علیه بریتانیا آغاز کند، مگر اینکه بریتانیا موافقت کند امروز «چند ده» مجوز به ماهیگیران فرانسوی ارائه کند.

وی با اعتراف به اینکه بریتانیا نمی‌تواند تمام مجوزهایی را که فرانسه درخواست می‌کند تا آخرین مهلت روز جمعه که اتحادیه اروپا برای بریتانیا تعیین کرده است، ارائه دهد، گفت: اگر انگلیسی‌ها امشب بگویند:ما در حال ارائه چند ده مجوز به عنوان نشانه حسن نیت هستیم تا نشان دهیم که گفتگو در حال به ثمر نشستن است.فرانسه این را در نظر خواهد گرفت.

بوون به ایستگاه رادیویی فرانس اینفو گفت، اگر بریتانیا به موضع فعلی خود پایبند باشد و معیارهای صدور مجوزها را تغییر ندهد، فرانسه آماده اتخاذ تدابیری است.


ماهیگیران فرانسوی دسترسی بریتانیا به بنادر محلی را مسدود کردند

ما از کمیسیون اروپا می خواهیم که در طی تعطیلات آخر هفته روند دادخواهی با بریتانیا را اعلام کند.” او گفت.

بوون تأکید کرد که رویه قضایی نه تنها شامل «اوراق و دادگاه ها” اما همچنین “اقدامات سفارشی که می تواند توسط اروپا به عنوان یک کل انجام شود

تنش بین بریتانیا و فرانسه به دلیل ادعاهای ماهیگیران فرانسوی مبنی بر اینکه بریتانیا تعداد قابل توجهی از مجوزها را دریغ می کند و بنابراین توافقات پس از برگزیت خود را نقض می کند، به وجود آمده است. لندن این اتهامات را رد می‌کند و می‌گوید همه ماهیگیران اطلاعات سهمیه‌بندی مناسبی ارائه نکرده‌اند. ماهیگیران فرانسوی با مسدود کردن موقت چندین بندر کلیدی در 26 نوامبر ناامیدی خود را نشان دادند.