ائتلاف به رهبری ایالات متحده به ماموریت جنگی خود در عراق پایان داد – اخبار RT World

ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا که برای مبارزه با شبه‌نظامیان داعش ایجاد شده است، پایان ماموریت جنگی خود در عراق را اعلام کرد. نیروهای خارجی برای کمک به نیروهای امنیتی عراق خواهند ماند.

فرماندهان آمریکایی و عراقی روز پنجشنبه اعلام کردند که نیروهای غربی باقیمانده به آموزش و مشاوره به نیروهای امنیتی عراق (ISF) روی خواهند آورد.

با تکمیل نقش رزمی خود، به دعوت جمهوری عراق برای مشاوره، کمک و توانمندسازی ISF در اینجا خواهیم ماند. فرمانده ائتلاف، سرلشکر جان دبلیو. برنان جونیور در بیانیه ای گفت.

ژنرال عبدالامیر الشمری، سپهبد ستاد ارتش عراق، گفت که نیروهای این کشور ثابت کرده اند که می توانند شبه نظامیان دولت اسلامی (داعش، سابقاً داعش) را مهار کنند.

“امروز، ما همکاری خود را با ائتلاف، که اکنون در یک ظرفیت جدید خدمت می کنند – با مأموریت مشاوره، کمک و توانمندسازی رزمندگان نظامی شجاع خود، تجدید می کنیم.” الشمری گفت.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت که این تغییر یک “تکامل طبیعی” تعهد واشنگتن به بغداد

قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی دولت عراق، گفت که هر دو طرف بر سر “برداشت از حساب” نیروهای غربی از کشور

ادامه مطلب


دو دهه پس از 11 سپتامبر، ایالات متحده بهای سنگینی برای جنگ علیه تروریسم پرداخته است

با این حال، رویترز به نقل از مقامات و دیپلمات های غربی، که به طور خصوصی به آژانس گفته اند که این تغییر ایجاد خواهد شد، نقل کرد “تفاوت کمی” به تعداد نیروهای آمریکایی در زمین. پنتاگون در حال حاضر حدود 2500 نظامی در عراق دارد.

آمریکا و متحدانش در سال 2003 به عراق حمله کردند و صدام حسین، رهبر دیرینه آن را سرنگون کردند، که بعداً توسط دادگاه عراق به اعدام محکوم و اعدام شد. این کارزار بخشی از «جنگ جهانی علیه تروریسم» واشنگتن بود که پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر در خاک آمریکا آغاز شد.

در سال 2014، ایالات متحده عملیات عزم ذاتی را آغاز کرد، یک کمپین نظامی برای شکست داعش پس از اینکه شبه نظامیان بخش‌هایی از شمال عراق از جمله شهر بزرگ موصل را تصرف کردند. ایالات متحده و متحدان عراقی و کرد آن در نهایت موصل را آزاد کردند و بیشتر مقاومت داعش را در سراسر کشور خاموش کردند.