ایالات متحده از شین، آدیداس و نایک در مورد نگرانی های کار اجباری چین سؤال می کند

ایالات متحده از شین، آدیداس و نایک در مورد نگرانی های کار اجباری چین سؤال می کند

ما قانونگذاران نامه هایی به شرکت ها ارسال کرده ایم. (نمایندگی)

نیویورک:

گروه‌های متعددی از قانون‌گذاران آمریکایی در این هفته به دنبال اطمینان خاطر در مورد غول پوشاک شین و سایر برندهایی هستند که با اتهاماتی روبرو هستند که محصولاتشان از کار اجباری چینی یا موادی از مناطقی که گفته می‌شود چنین شرایطی وجود دارد، استفاده می‌کنند.

روز سه‌شنبه، گروهی از قانون‌گذاران نامه‌هایی به مدیران عامل آدیداس، نایک، شین و اپلیکیشن خرید چینی Temu با سؤالاتی در مورد زنجیره‌های تامین آنها ارسال کردند.

کمیته منتخب مجلس نمایندگان درباره رقابت استراتژیک بین ایالات متحده و حزب کمونیست چین در نامه‌هایی که توسط خبرگزاری فرانسه دیده شده است، به شهادت شاهدان اشاره کرد که ادعا می‌کرد نایک و آدیداس ممکن است موادی را از منطقه سین کیانگ چین تهیه کنند، که احتمالاً نقض قوانین ایالات متحده است.

در نامه‌ها آمده است: «ما می‌خواهیم به «نایک» و «آدیداس» «فرصتی برای پاسخ به این اتهامات جدی و ارائه اطلاعات در مورد تبعیت از قانون پیشگیری از کار اجباری اویغورها» ارائه دهیم.

این کمیته همچنین با Temu و Shein تماس گرفت و از مدیران آنها خواست توضیح دهند که چگونه مطابقت زنجیره تامین خود را با قوانین ایالات متحده تأیید می کنند.

نامه‌ها به برندها تنها یک روز پس از آن منتشر شد که یک گروه جداگانه از قانون‌گذاران آمریکایی از قانون‌گذاران اوراق بهادار خواستند که شین تأیید کند که از کار اجباری چینی به عنوان شرط عرضه عمومی استفاده نمی‌کند.

با استناد به گزارش‌هایی مبنی بر اینکه این شرکت پوشاک با تخفیف در حال رشد از پنبه منطقه خودمختار سین کیانگ اویغور استفاده می‌کند، 22 نفر از اعضای مجلس نمایندگان خواستار اقدام رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده شدند.

آنها در نامه ای در 1 می گفتند: “شین به شدت در حال افزایش سرمایه است و قصد دارد تا قبل از پایان سال تقویمی یک IPO اجرا کند.”

ما از شما درخواست می کنیم که مقرراتی را وضع کنید و شین را موظف کنید تا از طریق تأیید مستقل تأیید کند که این شرکت از کار اجباری اویغور به عنوان شرط ثبت نام برای انتشار اوراق بهادار در ایالات متحده استفاده نمی کند.»

مد سریع

گروه‌های حقوق بشر می‌گویند که اویغورهای چین با اکثریت مسلمان در اردوگاه‌های کار اجباری زندانی می‌شوند و از بیان فرهنگ خود منع شده‌اند.

پکن می گوید که اقلیت قومی سرکوب نمی شوند و هرگونه تدابیر امنیتی در منطقه شمال غربی سین کیانگ پاسخی به تهدید تروریسم است.

این نامه توسط جنیفر وکستون، نماینده دموکرات ویرجینیا و جان رز جمهوری خواه تنسی سازماندهی شده و توسط 24 نماینده مجلس نمایندگان امضا شده است.

یکی از سخنگویان شین گفت که این شرکت هیچ تامین کننده ای در منطقه سین کیانگ ندارد و برای کار اجباری “تحمل صفر” دارد.

سخنگو گفت: “ما در کل زنجیره تامین خود را جدی می گیریم و متعهد به احترام به حقوق بشر و پایبندی به قوانین محلی در هر بازاری هستیم که در آن فعالیت می کنیم.”

“تامین کنندگان ما باید از یک آیین نامه رفتاری سختگیرانه پیروی کنند که با کنوانسیون های اصلی سازمان بین المللی کار همسو باشد.”

شین که در سال 2008 در چین تاسیس شد و در حال حاضر در سنگاپور مستقر است، به عنوان نمونه ای از “مد سریع” نامیده می شود، که از TikTok و دیگر پلت فرم های آنلاین برای بازاریابی کالاهای خود استفاده می کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)