جنگ نویسندگان هالیوود و استودیوها بر سر استفاده از هوش مصنوعی

«ماشین های سرقت ادبی»: نویسندگان هالیوود و استودیوها بر سر استفاده از هوش مصنوعی می جنگند

نویسندگان هالیوود در حال حاضر در اعتصاب هستند. (نمایندگی)

لس آنجلس، ایالات متحده:

نویسندگان هالیوود برای دهه‌ها فیلمنامه‌های علمی تخیلی می‌نویسند که نشان می‌دهد ماشین‌هایی که دنیا را در دست گرفته‌اند. اکنون، آنها می‌جنگند تا مطمئن شوند روبات‌ها کارشان را نمی‌گیرند.

انجمن نویسندگان آمریکا به دنبال محدود کردن استفاده از هوش مصنوعی در نوشتن فیلمنامه‌های فیلم و تلویزیون است. به گفته این انجمن، استودیوهای هالیوودی که برای سودآور کردن خدمات استریم و مقابله با کاهش درآمد تبلیغاتی مبارزه می‌کنند، این ایده را رد کرده‌اند و می‌گویند که آنها سالی یک‌بار برای بحث درباره فناوری‌های جدید باز هستند.

سخنگوی اتحاد تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون که از طرف استودیوها در حال مذاکره بر سر قرارداد است، اظهار نظری نکرد.

اختلاف بر سر هوش مصنوعی یکی از چندین موضوعی است که نویسندگان سینما و تلویزیون هالیوود را به اعتصاب روز دوشنبه سوق داد و اولین توقف کار در 15 سال گذشته را رقم زد.

اگرچه این موضوع یکی از آخرین مواردی است که در خلاصه ای از نکات مذاکره WGA توضیح داده شده است، که بسیاری از آنها بر بهبود جبران خسارت در دوران استریم تمرکز دارند، بحث در مورد نقش هوش مصنوعی در فرآیند خلاقانه آینده سرگرمی را برای دهه های آینده تعیین خواهد کرد.

جان آگوست، فیلمنامه نویس، یکی از اعضای کمیته مذاکره WGA، گفت نویسندگان دو نگرانی در مورد هوش مصنوعی دارند.

او گفت: «ما نمی‌خواهیم مواد ما به آنها غذا بدهد، و همچنین نمی‌خواهیم اولین پیش نویس‌های نامرتب آنها را درست کنیم.»

موضوع یک فناوری چندوجهی و به سرعت در حال رشد است که در سراسر صنعت جهانی را فراگرفته است.

در هالیوود، هوش مصنوعی به پاک کردن چین و چروک صورت یک مجری پیر، پاکسازی استفاده آزادانه یک بازیگر از بمب های اف و ترسیم فیلم های کوتاه متحرک با کمک Dall-E از OpenAI کمک می کند، که می تواند تصاویر واقعی ایجاد کند. برخی از نویسندگان در حال آزمایش با ایجاد فیلمنامه هستند.

“آخرین سنگر”

مایک سیمور، یکی از بنیانگذاران آزمایشگاه موتوس در دانشگاه، گفت: «به نظر می‌رسد مشکل اینجا این است که ما فکر می‌کردیم خلاقیت، فی نفسه، آخرین سنگر، ​​خطی در شن است که ماشین‌ها را از جایگزینی شغل دیگران باز می‌دارد.» سیدنی که سابقه جلوه های بصری و هوش مصنوعی دارد و با چندین استودیو مشورت کرده است. من استدلال می‌کنم که این فقط نوعی تصور خودسرانه است که مردم تصور می‌کردند.»

سیمور گفت، هوش مصنوعی می‌تواند به نویسندگان کمک کند تا «پدیده کاغذ خالی» را بشکنند، و در آنچه او به عنوان «پانتومیم» توصیف می‌کند، خوب است، یا دیالوگ‌های صریح و بی‌پرده تولید می‌کند، هرچند که فاقد جزئیات است.

سیمور می‌گوید: «من همچنین ادعا نمی‌کنم که هوش مصنوعی فوق‌العاده باهوش می‌شود و می‌دانید «همشهری کین» را تولید می‌کند، زیرا درست نیست.

نویسندگان می ترسند که به حاشیه بروند، یا حداقل، کوتاه بیایند.

وارن لیت، فیلمنامه‌نویسی که به‌عنوان مجری و تهیه‌کننده اجرایی درام NBC «قانون و نظم: SVU» فعالیت می‌کرد، می‌گوید: «آنچه (هوش مصنوعی) می‌تواند انجام دهد این است که یک اثر مخدوش را بیرون بیاورد.

“به جای اینکه شما را برای انجام پیش نویس اول استخدام کنند، (استودیوها) شما را برای انجام پیش نویس دوم استخدام می کنند که هزینه کمتری دارد.

اتحادیه پیشنهاد کرد که مواد تولید شده توسط یک سیستم هوش مصنوعی مانند ChatGPT را نمی توان «مطالب ادبی» یا «مواد منبع»، شرایطی که قبلاً در قرارداد آنها تعریف شده است، در نظر گرفت.

به عنوان یک موضوع عملی، این بدان معناست که اگر یک مدیر استودیو یک فیلمنامه تولید شده توسط هوش مصنوعی را برای اصلاح به نویسنده تحویل دهد، نمی‌توان به نویسنده پرداخت نرخ بازنویسی یا پرداخت کمتری دریافت کرد.

این اتحادیه استدلال می‌کند که از اسکریپت‌های موجود نباید برای آموزش هوش مصنوعی استفاده شود، که در را برای سرقت مالکیت معنوی باز می‌کند.

آگوست با اشاره به نویسنده فیلم‌های کمدی رمانتیک از جمله «وقتی هری با سالی ملاقات کرد» و «تو ایمیل داری» گفت: «ما آن را «مشکل نورا افرون» می‌نامیم.

می توان تصور کرد که یک استودیو یک هوش مصنوعی را بر روی تمام فیلمنامه های نورا افرون آموزش می دهد و آن را مجبور به نوشتن یک کمدی با صدای او می کند. پیشنهادات ما از این امر جلوگیری می کند.

الن استاتزمن، مذاکره‌کننده ارشد WGA، گفت که برخی از اعضا اصطلاح دیگری برای هوش مصنوعی دارند: «ماشین‌های سرقت ادبی».

او گفت: «ما پیشنهاد معقولی ارائه کرده‌ایم که این شرکت باید هوش مصنوعی را از کسب و کار نوشتن تلویزیون و فیلم دور نگه دارد و سعی نکند جایگزین نویسندگان شود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)