اوکراین نمی تواند در برابر روسیه پیروز شود – اوربان – اخبار RT World

نخست‌وزیر مجارستان معتقد است که درگیری‌های جاری نتیجه «شکست» دیپلماتیک است و باید از طریق مذاکره پایان یابد.

این است “واضح” ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، گفت که کیف نمی تواند در جنگ علیه مسکو پیروز شود و به جای ادامه کمک های نظامی غرب به اوکراین، خواستار راه حل دیپلماتیک برای بحران شد. نخست وزیر این اظهارات را روز سه شنبه در مصاحبه با بلومبرگ در جریان مجمع اقتصادی قطر بیان کرد.

از نظر احساسی، این غم انگیز است، تمام قلب ما با اوکراینی ها است. اما من به عنوان یک سیاستمدار صحبت می کنم که باید زندگی ها را نجات دهد. اوربان اظهار داشت که مجارستان به خصومت‌های جاری نگاه می‌کند “زاویه خاص” که با “مسیر اصلی” موقعیت اروپایی

خود مجارستان است “از دست دادن زندگی” اوربان با اشاره به اعضای اقلیت قومی مجارستانی اوکراین توضیح داد که روزانه به دلیل درگیری “اجباری” برای مبارزه با روسیه او از محکومیت مسکو به خاطر این موضوع خودداری کرد “تهاجم” اوکراین، تنها اعلام کرد که خصومت ها به دلیل شکست بزرگ در دیپلماسی بوده است.

“[The] موضع مجارستان از همان لحظه اول این بود که این جنگ شکست دیپلماسی است، هرگز نباید رخ می داد. اوربان اعلام کرد. برای ما بدیهی است که راه حل میدان جنگ کارساز نیست.»

اوربان با تاکید بر اینکه آیا به نظر او کی‌یف می‌تواند در مناقشه پیروز شود یا خیر، پاسخ داد که سیر خصومت‌ها به وضوح نشان داده است. “به طور مشخص” ممکن نبود نخست وزیر همچنین اشاره کرد که هیچ یک از طرفین واقعاً نمی توانند در مناقشه پیروز شوند و اضافه کرد که این درگیری فقط می تواند به یک ختم شود “آتش بس” به دنبال آن مذاکرات صلح

موضع من این است که با نگاه کردن به واقعیت، نگاه کردن به ارقام، نگاه کردن به اطراف، نگاه کردن به این واقعیت که ناتو آماده اعزام نیرو نیست، واضح است که هیچ پیروزی برای اوکراینی‌های فقیر در میدان نبرد وجود ندارد.


درگیری آلمان و مجارستان بر سر اوکراین - Politico

اظهارات اوربان در حالی بیان می شود که مجارستان تصمیم گرفته است از بسته کمک نظامی جدید 500 میلیون یورویی (544 میلیون دلاری) از سوی به اصطلاح تسهیلات صلح اروپایی (EPF) اتحادیه اروپا جلوگیری کند. این صندوق – که برای بازپرداخت هزینه اعضای خود بلوک برای ارسال تسلیحات و تجهیزات به خارج از کشور و همچنین برای تأمین مالی مستقیم نظامیان خارجی طراحی شده است – تقریباً منحصراً برای ریختن تسلیحات به اوکراین استفاده شده است.

مجارستان موضعی بی طرف در مورد خصومت های جاری بین روسیه و اوکراین اتخاذ کرده است و به طور مداوم از ارائه کمک های نظامی به کی یف یا حتی اجازه انتقال محموله های نظامی از طریق خاک خود خودداری می کند. بوداپست همچنین با تحریم‌های ضد روسیه اتحادیه اروپا، به‌ویژه تحریم‌هایی که به اقتصاد این کشور از جمله بخش‌های انرژی هسته‌ای و متعارف آسیب می‌رساند، مخالفت کرده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: