دستگیری راننده ون به دلیل تهدید به قتل بایدن – رسانه – اخبار RT World

بنا بر گزارش ها، نمادهای نازی ها از خودرویی که «عمداً» با موانع امنیتی کاخ سفید برخورد کرده بود، برداشته شد.

مقامات در واشنگتن دی سی می گویند راننده یک ون U-Haul که دوشنبه شب با یک مانع امنیتی در نزدیکی کاخ سفید برخورد کرد، به اتهامات متعددی از جمله تهدید به مرگ جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دستگیر شده است.

بر اساس بیانیه پلیس پارک ایالات متحده که به NBC News ارائه شده است، راننده وسیله نقلیه به تهدید به قتل، آدم ربایی یا آسیب رساندن به رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و اعضای خانواده آنها متهم شده است. تصاویر تلفن همراه از این حادثه از زمان سقوط هواپیما که حدود ساعت 10 شب به وقت محلی رخ داد و باعث تخلیه هتل هی آدامز در مجاورت شد، در رسانه های اجتماعی دست به دست می شود.

افسران اجرای قانون به ان‌بی‌سی نیوز گفتند، بررسی‌های بعدی خودرو نشان داد که حاوی مواد منفجره نیست و صحنه امن اعلام شد.

به گفته پلیس، این مرد ناشناس – که بنا بر گزارش ها یک شهروند آمریکایی است و در لیست های نظارتی پلیس وجود نداشت – همچنین با اتهامات تخریب اموال فدرال، تجاوز به قانون، حمله با سلاح خطرناک و بی احتیاطی یک وسیله نقلیه موتوری مواجه است. به گزارش NBC News، مظنون ساخت “اظهارات تهدید آمیز” در مورد کاخ سفید در صحنه قبل از دستگیری سریع توسط پلیس.


کامیونی با «پرچم نازی» از سد امنیتی نزدیک کاخ سفید عبور کرد

یک شاهد به رویترز گفت که تصاویر از صحنه یک پرچم نازی را نشان می دهد که یک صلیب شکسته بر روی زمین در خارج از وسیله نقلیه که ظاهراً از داخل ون آمده بود، نشان می دهد.

«تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که راننده عمداً به دیوار امنیتی میدان لافایت برخورد کرده است.» سخنگوی سرویس مخفی آنتونی گوگلیلمی در بیانیه ای گفت. وی افزود که هیچ آسیبی به کارکنان کاخ سفید یا سرویس مخفی وارد نشده است و پلیس پارک ایالات متحده با حمایت تحقیقاتی سرویس مخفی علیه مظنون اتهامات وارده را تشکیل خواهد داد.

مکان دقیق جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا در زمان سقوط هواپیما مشخص نیست. اوایل روز دوشنبه، بایدن با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، در بحبوحه بن بست بین دموکرات ها و جمهوری خواهان در مورد افزایش سقف بدهی ایالات متحده برای جلوگیری از نکول مالی دولت گفتگو کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: