انگلیس سفر 6 کشور را ممنوع می کند زیرا آفریقای جنوبی نوع جدیدی از کووید را شناسایی می کند

انگلیس سفر 6 کشور را ممنوع می کند زیرا آفریقای جنوبی نوع جدیدی از کووید را شناسایی می کند

ممنوعیت سفر بریتانیا پس از آن صورت گرفت که آفریقای جنوبی یک نوع جدید COVID-19 را شناسایی کرد. (فایل)

لندن:

پس از اینکه آفریقای جنوبی نوع جدیدی از کووید-19 را با تعداد زیادی جهش شناسایی کرد، بریتانیا روز پنجشنبه اعلام کرد که سفر از شش کشور جنوب آفریقا را ممنوع خواهد کرد.

ساجد جاوید، وزیر بهداشت، گفت: “نشانه اولیه ما از این نوع این است که ممکن است بیشتر از نوع دلتا قابل انتقال باشد و واکسن هایی که در حال حاضر داریم ممکن است در برابر آن کمتر موثر باشند.”

جاوید گفت نوع جدید، که آفریقای جنوبی آن را به افزایش موارد نسبت داده و همچنین در مسافرانی از این کشور در بوتسوانا و هنگ کنگ شناسایی شده است، تاکنون در بریتانیا پیدا نشده است.

اما او گفت که دانشمندان بریتانیایی “عمیقا نگران” هستند و به عنوان یک اقدام احتیاطی تصمیم گرفته شده است که همه پروازها از آفریقای جنوبی، نامیبیا، لسوتو، اسواتینی، زیمبابوه و بوتسوانا از ساعت 1200 به وقت گرینویچ روز جمعه به حالت تعلیق درآیند.

وی افزود: ما از هر کسی که از ساعت 4 صبح روز یکشنبه از آن کشورها وارد می شود، می خواهیم در هتل ها قرنطینه شود.

“اگر کسی قبل از رسیدن به آنجاست، باید در خانه قرنطینه شود و در روز دوم و هشتم آزمایش PCR انجام دهد.

و اگر کسی در 10 روز گذشته از هر یک از این کشورها وارد شده است، از آنها می خواهیم آزمایش PCR را انجام دهند.

بریتانیا از زمان شروع شیوع این بیماری در اوایل سال گذشته با حدود 144000 مرگ و میر در میان کشورهایی بوده است که بیشترین آسیب را از کووید-19 گرفته است.

موارد مثبت سرسختانه بالاست – بیش از 47000 مورد در یک دوره 24 ساعته تا پنجشنبه ثبت شد – اما بیش از 80 درصد از افراد 12 ساله و بالاتر با واکسن دوبار تزریق شده اند.

تقریباً 29 درصد سومین دوز تقویت کننده را دریافت کرده اند، به عنوان بخشی از تلاش دولت برای کاهش فشار بر خدمات بهداشتی تحت فشار در طول ماه های زمستان، زمانی که سایر عفونت های تنفسی فصلی بالا هستند.

دولت بریتانیا به دلیل سیاست سفر و قرنطینه در اوایل همه‌گیری، زمانی که مرزهای خود را به روی مسافران خارجی باز نگه داشت، حتی با افزایش نرخ عفونت، به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفت.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)