الکسی ناوالنی می گوید بازرسان روسی در حال آماده سازی اتهامات تروریستی جدید علیه او هستند.

الکسی ناوالنی می گوید بازرسان روسی در حال آماده سازی اتهامات تروریستی جدید علیه او هستند.

الکسی ناوالنی گفت که او به اتهام تروریسم تحت بازجویی قرار دارد.

الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون زندانی روسیه، روز چهارشنبه گفت که او به اتهام تروریسم تحت بازجویی قرار دارد و ممکن است او را به 30 سال زندان محکوم کند.

در اظهاراتی که دستیاران ناوالنی در توییتر منتشر کردند، منتقد کرملین که در حال حاضر مجموعاً یازده سال و نیم محکومیت خود را به اتهامات کلاهبرداری می گذراند، گفت: «آنها ادعاهای پوچ ارائه کرده اند که من را به 30 سال زندان تهدید می کند… در زندان، مرتکب اقدامات تروریستی شوید.»

ناوالنی در آگوست 2020 در سیبری با چیزی که آزمایشگاه های غربی تاسیس کرده بودند یک عامل اعصاب مسموم شد. کرملین تلاش برای کشتن او را رد کرد. او سال بعد وقتی پس از درمان پزشکی در آلمان به روسیه بازگشت، به زندان افتاد.

سازمان های مبارزاتی او در روسیه به عنوان “افراطی” ممنوع شده اند. در این ماه، بازرسان روسی به طور رسمی حامیان ناوالنی را به قتل ولادلن تاتارسکی، وبلاگ نویس نظامی محبوب و حامی کمپین روسیه در اوکراین، که در اثر انفجار بمب در سن پترزبورگ کشته شد، مرتبط کردند. متحدان ناوالنی هرگونه ارتباط با این قتل را رد کرده اند.

به گزارش خبرگزاری دولتی تاس، بازرسان روسی روز چهارشنبه به طور جداگانه گفتند که 11 نفر در یک پرونده مرتبط با ناوالنی در “فهرست تحت تعقیب بین المللی” قرار گرفته اند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)