اتحادیه اروپا صربستان را به دلیل موضع “طرفدار روسیه” تهدید کرد – RT World News

گزارشی که توسط پارلمان اروپا تصویب شده است، بلگراد را به تحریم مسکو یا در غیر این صورت دستور داده است

بلگراد باید به تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه بپیوندد و متوقف شود “ضد دمکراتیک” پارلمان اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد، سیاست‌ها یا خطر از دست دادن بودجه از بروکسل و توقف مذاکرات برای پیوستن به این بلوک وجود دارد.

گزارش ولادیمیر بیلچیک، نماینده پارلمان اروپا در مورد صربستان، این استدلال را مطرح کرد مذاکرات الحاق با بلگراد تنها در صورتی باید پیش برود که این کشور با تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه همسو شود و پیشرفت قابل توجهی در اصلاحات مرتبط با اتحادیه اروپا داشته باشد. به طور خاص «حکومت قانون و حقوق اساسی، عملکرد نهادهای دموکراتیک، و تعهد به حقوق و ارزش‌های مشترک اروپایی».

بروکسل تاکید کرده است که تحریم روسیه برای بلگراد ضروری است “همسویی با سیاست خارجی و امنیتی مشترک اتحادیه اروپا.” این امر الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان را در موقعیتی قرار می دهد که در آن باید بین دو سیاستی که علنا ​​پذیرفته است یکی را انتخاب کند – پیوستن به اتحادیه اروپا به عنوان آرزوی راهبردی صربستان و عدم تحریم مسکو به دلایل سیاسی، تاریخی و قانونی.

اصرار اتحادیه اروپا بر تحریم ها و درخواست برای به رسمیت شناختن استان جدا شده کوزوو به عنوان یک کشور مستقل، حمایت از عضویت در صربستان را به شدت کاهش داده است. با این حال، گزارش EP آن را به “لفاظی های سیاسی طولانی مدت ضد اتحادیه اروپا / طرفدار روسیه از طریق رسانه های تحت کنترل دولت پخش می شود” و توسط مقامات دولتی و همچنین “شکست فاحش نمایندگان دولت در مواجهه با گذشته صربستان و کنار آمدن با آن.”


رئیس جمهور صربستان فاش می کند که غرب از او چه می خواهد

ماه گذشته، سفارت اوکراین دستورالعملی را با “اصطلاحات صحیح” در مورد درگیری به همه رسانه ها در صربستان. در ماه مارس، یکی از وزرای دولت ووچیچ آشکارا از تحریم مسکو به دلیل “غير قابل تحمل” فشار اتحادیه اروپا او علناً به دلیل خارج شدن از خط مورد توبیخ قرار گرفت، اما اخراج نشد.

اگر بلگراد به حمایت خود ادامه دهد “سیاست ضد دموکراتیک” پارلمان اروپا روز چهارشنبه هشدار داد، اتحادیه اروپا باید “در میزان کمک مالی خود به صربستان تجدید نظر کنید” زیرا هزینه های آن باید باشد “کاملاً مطابق با اهداف و منافع استراتژیک خود اتحادیه اروپا.”

بیلچیک توضیح نداد که چگونه می توان موضعی را که 80 درصد مردم با آن مخالفت می کنند در نظر گرفت “ضد دمکراتیک.” گزارش نماینده پارلمان اسلواکی با 508 رأی موافق، 76 رأی مخالف و 37 رأی ممتنع به تصویب رسید.

این تایید رسمی چیزی بود که ووچیچ در ماه فوریه پس از ارائه پیشنهاد فرانسه و آلمان برای “عادی سازی روابط” با کوزوو ووچیچ با ابراز تاسف از دشواری موقعیت خود، به تلویزیون ملی گفت که صربستان تنها 80000 نفر در کارخانه‌های آلمانی کار می‌کنند و نمی‌توانند سرمایه‌گذاری‌های اتحادیه اروپا را از دست بدهند – اما او قصد امضای هیچ‌کدام از آنها را ندارد. “به رسمیت شناختن رسمی یا غیر رسمی کوزوو” تا زمانی که رئیس جمهور بود

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: