فواد چودری، دستیار ارشد عمران خان در میان اعتراضات بازداشت شد: گزارش

فواد چودری، دستیار ارشد عمران خان در میان اعتراضات بازداشت شد: گزارش

دستگیری عمران خان: فواد چودری پس از خروج از ساختمان دادگاه عالی پاکستان دستگیر شد.

اسلام آباد:

به گزارش جیو نیوز، فواد چودری، معاون ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان روز چهارشنبه در خارج از دادگاه عالی اسلام آباد بازداشت شد.

این توسعه در بحبوحه سرکوب مداوم رهبران و کارگران PTI انجام می شود. بر اساس این گزارش، فواد چودری از ساعت 11 صبح (به وقت محلی) برای فرار از دستگیری در داخل دادگاه عالی پاکستان حضور داشت.

چودری پس از بیرون آمدن از ساختمان دادگاه عالی دستگیر شد. پلیس اسلام آباد چودری را بر اساس بند 3 مقررات عمومی (MPO) دستگیر کرده و به کلانتری دبیرخانه منتقل کرده است.

تحریک انصاف پاکستان در توییتی نوشت: “SVP @fawadchaudhry علیرغم داشتن وثیقه حمایتی از IHC تا 12 می در خارج از دادگاه عالی بازداشت شده است. قانون جنگل در پاکستان حاکم است.”

فواد چودری، رهبر حزب تحریک انصاف، قبل از دستگیری با خبرنگاران گفت که جامعه وکلا ضعیف شده است زیرا درگیری های داخلی بین آنها وجود دارد. وی گفت: “هرگز یک درخواست کننده به این شکل دستگیر نشده است.” وی همچنین گفت که دادگاه عالی اسلام آباد یک روز قبل وثیقه پیش از بازداشت وی را که اوایل روز جاری به پلیس اسلام آباد نشان داده بود، تایید کرده بود.

چودری گفت که دستگیری عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، منجر به ایجاد دودستگی در این کشور شده است. وی گفت: باید به مخالفان سیاسی فضا داده شود تا زمینه گفتگو فراهم شود. قبل از دستگیری فواد چودری، جوخه ضد تروریسم (ATS) اسد عمر، دبیرکل حزب تحریک انصاف را از محل دادگاه عالی اسلام آباد بازداشت کرد.

سماع گزارش داد، در همین حال، دادگاه پاسخگویی پاکستان به دفتر ملی پاسخگویی (NAB) حبس 8 روزه برای عمران خان نخست وزیر سابق در پرونده اختلاس القادر تراست اعطا کرده است. محمد بشیر قاضی دادگاه حسابرسی پیشتر به این پرونده رسیدگی کرده و حکم خود را محفوظ نگه داشته است.

سماع گزارش داد که در ابتدای جلسه، نهاد عالی مبارزه با فساد کشور از نخست وزیر سابق بازداشت فیزیکی 14 روزه درخواست کرد. شورای عمران ادعا کرد که NAB هیچ صلاحیتی در این پرونده ندارد، و افزود که ناظر ضد پیوند نیز گزارش تحقیق را به اشتراک نمی گذارد.

او مدعی شد که محاکمه عادلانه حق اساسی عمران خان است. وکیل وی از دادگاه خواست: «محاکمه عمران خان باید در دادگاه علنی برگزار شود. پس از جلسه، وکیل نخست‌وزیر سابق کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کرد و در آن ادعا کرد که خان در دادگاه ادعا کرده است که در بازداشتگاه شکنجه شده و حتی اجازه استفاده از دستشویی را نداشته است.

روز سه شنبه، خان، رئیس تحریک انصاف پاکستان در یک پرونده اختلاس دستگیر و به دادگاه پاسخگویی در ستاد خطوط پلیس معرفی شد. دفتر پاسخگویی از نخست وزیر سابق در خطوط پلیس تحقیق خواهد کرد. پس از دستگیری عمران خان، اعتراضات در پاکستان آغاز شد. اعتراضات منجر به تخریب گسترده اموال شده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)