
در سال 2017، Vice Media 5.7 میلیارد دلار ارزش داشت که بیشتر از ارزش بازار NYT در آن زمان بود.
نیویورک:
با بسته شدن BuzzFeed News و ورشکستگی Vice، دنیای زمانی امیدبخش رسانه های دیجیتال رایگان خود را بر سر دوراهی می بیند و می بیند که درآمد تبلیغات همزمان با شروع دور شدن سرمایه گذاران ناامید کاهش می یابد.
BuzzFeed، یکی از اخلالگران رسانه های جدید OG، در اواخر آوریل اعلام کرد که بخش خبری خود را تعطیل می کند. ترجمه: 180 شغل از بین رفته است.
در مورد Vice، این شرکت – که زمانی یکی از عزیزانش بود که بودجههای عمدهای را از دیزنی و فاکس جذب میکرد – برنامه امضای Vice News Tonight را لغو کرد، 100 نفر را اخراج کرد و ظاهراً در آستانه اعلام ورشکستگی است.
این دو گروه رسانه ای پروفایل ها و اهداف متفاوتی دارند، اما وجه مشترک آنها اتکا به دلارهای تبلیغاتی برای تامین مالی فعالیت هایشان است.
اما در شرایط سخت اقتصادی، تبلیغات یکی از اولین چیزهایی است که باید انجام شود، و غولهای فناوری اکنون 70 درصد از کل درآمدهای تبلیغات دیجیتال را به خود اختصاص میدهند و گوگل و فیسبوک پیشتاز هستند.
ریک ادموندز، تحلیلگر تجارت رسانه ای در مؤسسه پوینتر، می گوید: «من فکر می کنم مدل رایگان – تلاش برای ایجاد حجم بالا، و سپس فروش تبلیغات بر اساس آن – تقریباً آنطور که انتظار می رفت کار نکرده است. -سازمان تحقیقات روزنامه نگاری انتفاعی
بن اسمیت، سردبیر سابق BuzzFeed News، صریح تر است.
او به نیویورک تایمز گفت: «این پایان ازدواج بین رسانه های اجتماعی و اخبار است.
در آغاز دهه 2010، Vice و BuzzFeed – همراه با Daily Beast و Huffington Post – پرچمداران نسل جدیدی از رسانهها بودند که کاملاً آنلاین و آماده مبارزه با عرضهکنندگان سنتی اخبار بودند.
این مدل به سرعت سرمایه گذاران را اغوا کرد.
دن کندی، استاد روزنامه نگاری در دانشگاه نورث ایسترن در بوستون، می گوید: «این رسانه ها بسیار فراتر از ظرفیت خود گسترش یافتند، زیرا حجم عظیمی از سرمایه های خطرپذیر را جذب می کردند.
سرمایهگذاران خطرپذیر برای خود افسانهای تعریف کردند، و آن این بود که اگر Vice و Buzzfeed News و بقیه میخواهند این حجم ترافیک ایجاد کنند، باید راهی برای کسب درآمد از این همه ترافیک وجود داشته باشد.
در سال 2017، Vice Media 5.7 میلیارد دلار ارزش داشت – بیشتر از ارزش بازار نیویورک تایمز در آن زمان.
ادموندز میگوید، اما وقتی پیشرفت کند است، سرمایهگذاران بیصبر میشوند.
“فروش سخت”
آیلین گالاگر، رئیس روزنامهنگاری دیجیتال در دانشکده ارتباطات عمومی نیوهاوس دانشگاه سیراکیوز، توضیح میدهد که با افزایش نرخهای بهره در سال گذشته، شرایط سختتر وامدهی، سرمایهگذاران خطرپذیر را سختتر کرده است و «همه تراشههای خود را دریافت میکنند».
Vice و BuzzFeed قبلاً چندین سال برای جذب سرمایهگذاریهای جدید تلاش کرده بودند و مجبور شدند برای سرپا ماندن به بدهی متوسل شوند. هیچ کدام سودی نداشتند.
بر اساس گزارش نیویورک تایمز، گروه سرمایه گذاری فورترس، طلبکار اصلی Vice، در صورت اعلام ورشکستگی، می تواند این شرکت رسانه ای را تصاحب کند.
در سال 2021، BuzzFeed عمومی شد، اما این حرکت به سرعت فاجعه آمیز شد – این شرکت که زمانی 1.5 میلیارد دلار ارزش داشت، تنها 16 میلیون دلار جذب کرد.
در این محیط پر فراز و نشیب، وبسایتهای خبری رایگان متصل به گروههای بزرگی مانند Vox (Vox Media)، Mashable (Ziff Davis) و The Daily Beast (IAC) بهتر عمل کردهاند، که تا حدی توسط صرفهجویی در مقیاس و سهامداران اکثریت با چشمانداز بلندمدت کمک شده است. .
به گفته مدیر عامل جونا پرتی، BuzzFeed در سال 2020 زمانی که هافینگتون پست را خریداری کرد، در جستجوی چنین مجموعهای بود، که همچنان بخشی از گروه خود است و حتی سودآور است، اگرچه ردپایی بسیار کمتر از دوران اوج خود داشت.
سایتهای رسانههای آزاد در شرایطی که اقتصاد تنگ است، بیشتر در معرض دید قرار میگیرند، و بسیاری از آنها – از جمله NPR، واشنگتن پست و سیانان – با اخراج کارکنان خود ادامه دادهاند.
دیگران، مانند The Daily Beast، سعی کردهاند به یک مدل paywall تبدیل شوند، اما برای Edmonds، «این یک فروش نسبتاً سخت برای مصرفکنندگان اخبار است، بهویژه اگر برندی باشد که به رایگان بودن عادت کردهاند».
گالاگر خاطرنشان می کند: “شما باید واقعاً به چیزی اهمیت دهید تا مشترک آن شوید.” «محتوای متوسط زیادی در دنیای دیجیتال وجود دارد که ارزش زیادی ندارد.
(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)