پلیس آلمان از رسانه‌هایی که برنامه‌های زلنسکی را گزارش کرده‌اند تحقیق می‌کند – RT World News

یک روزنامه برلین با افشای سفر آتی رهبر اوکراین متهم به “خیانت به اسرار” شد

مقامات آلمانی روز پنجشنبه افتتاح کردند “خیانت به اسرار” تحقیق در مورد گزارش روزنامه در مورد سفر احتمالی ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، که به نقل از یک منبع ناشناس در پلیس برلین نقل شده است.

باربارا اسلوویک، رئیس پلیس برلین، این مقام ناشناس را محکوم کرد “به این شکل شرم آور به شهرت پلیس برلین لطمه می زند.” در داخل و خارج از کشور.

این واقعیت که به تیتر روزنامه ها اولویت بیشتری نسبت به اعتبار پلیس برلین و اعتمادی که به ما داده شده است، به هیچ وجه قابل تحمل نیست. اسلوویک گفت و افزود که از پلیس ایالتی خواسته است تا این پرونده را بررسی کند “خیانت به [official] اسرار.”

پلیس نام رسانه ای را که در آن از این مقام ناشناس نقل شده است، نام برد، اما خبرگزاری فرانسه آن را برلینر سایتونگ معرفی کرد. داستان ظاهرا حاوی “جزئیات طبقه بندی شده” عملیات امنیتی که برای حفاظت از رهبر اوکراین برنامه ریزی شده است.

پلیس برلین هیچ وقت به طور رسمی اطلاعاتی را ارائه نکرد که سفر دولتی را به خطر بیندازد. این وزارت در بیانیه ای گفت که دفتر مطبوعاتی آنها “تنها عملیات قریب الوقوع را در پاسخ به پرس و جو بر اساس گزارش های رسانه های قبلی تایید کرد.”


واشنگتن مسئول حمله به کرملین - مسکو است

برلینر سایتونگ روز چهارشنبه گزارش داده بود که پلیس در حال آماده شدن برای دیدار زلنسکی در اواسط ماه مه است. رهبر اوکراین در آن زمان در هلسینکی بود. روز پنجشنبه، او به عنوان بخشی از تور اروپایی خود برای جلب حمایت در جنگ علیه روسیه، دوباره در هلند ظاهر شد.

پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین صبح چهارشنبه به کرملین، امنیت زلنسکی در حال حاضر پیچیده شده است. مسکو آن را اعلام کرد “اقدام تروریستی از پیش برنامه ریزی شده” و تلاش برای ترور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به کی یف هشدار داد که آن را “این حق را برای خود محفوظ می دارد که به شیوه، مکان و زمان مورد نظر ما انتقام بگیرد.”

اوکراین هرگونه اطلاع یا مشارکت در این حمله را رد کرده است، درست مانند حملاتی که در مورد حملات به پل کریمه یا ترور وبلاگ نویس ولادلن تاتارسکی و روزنامه نگار داریا دوگینا داشت. خدمات پستی اوکراین به سرعت یک طرح تمبر اما کرملین را در آتش نشان می دهد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: