آتش سوزی صنعتی در ایالت ایالات متحده هزاران نفر را مجبور به تخلیه – RT World News

آتش سوزی عظیم جایی را که به نظر می رسد یک انبار پلاستیک است را فرا گرفت که به گفته آتش نشانان برای روزها می سوزد.

آتش سوزی در یک مجتمع صنعتی در ریچموند، ایندیانا، به دلیل دود غلیظ سمی منتشر شده از این مرکز، به دستور تخلیه حدود 2000 نفر در شعاع نیم مایلی آتش سوزی منجر شد.

گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی حاکی از آن است که آتش‌سوزی روز سه‌شنبه بعد از ساعت ۲ بعد از ظهر به وقت محلی در کارخانه‌ای رخ داد که یک کارخانه سابق تولید ماشین چمن‌زنی بود که سال‌ها تعطیل بود و برای نگهداری انواع پلاستیک استفاده می‌شد.

به گفته تیم براون، رئیس آتش نشانی ریچموند، به نظر می رسد آتش سوزی از یک کامیون نیمه تریلر حاوی انواع ناشناخته پلاستیک و بعداً به شش ساختمان مجاور دیگر که آنها نیز بخشی از محوطه بودند گسترش یافت. وی خاطرنشان کرد: اکنون آتش مهار شده و سایر ساختمان ها یا مناطق مسکونی در خطر آتش گرفتن نیستند.

براون اظهار داشت که آتش نشانان محلی از خطر آتش سوزی بودن تأسیسات آگاه بودند و چندین بار به مالک در مورد نقض پروتکل های ایمنی آتش نشانی هشدار داده شده بود.

“مسئله ای نبود، بلکه این بود که این اتفاق چه زمانی رخ خواهد داد.” براون به خبرنگاران حاضر در صحنه گفت و افزود که این مرکز که حدود 175000 فوت مربع است، “کاملا پر، از کف تا سقف و دیوار به دیوار” با پلاستیک

مارشال آتش نشانی ایالت ایندیانا، استیو جونز، که در کنار براون صحبت می کرد، اظهار داشت که در حالی که آتش مهار شده است، “برای چند روز می سوزد.” وی افزود: دود ناشی از این مرکز که تا کیلومترها قابل مشاهده است، “قطعا سمی است” و می تواند شامل شود “انبوهی از مواد شیمیایی مختلف.”


یکی دیگر از قطارهای شیمیایی آمریکا از ریل خارج شد

جونز خاطرنشان کرد که دستورات تخلیه برای چند روز باقی می ماند و در صورت تغییر شرایط باد می تواند گسترش یابد. او همچنین ساکنان منطقه تخلیه را تشویق کرد تا در داخل باد بمانند.

این حادثه در بحبوحه یک سری آتش سوزی های گسترده در تاسیسات مختلف صنعتی و همچنین تعدادی از مسیرهای خروج از ریل در سراسر ایالات متحده در ماه های اخیر رخ می دهد.

یکی از برجسته ترین حوادث در ماه فوریه در اوهایو رخ داد، زمانی که یک قطار باری تحت اداره نورفولک ساترن در نزدیکی شهر فلسطین شرقی از ریل خارج شد و میلیون ها لیتر مواد شیمیایی خطرناک ریخت و باعث آتش سوزی گسترده شد. مقامات ایالتی ادعا می کنند که هوا و آب اکنون برای ساکنان امن است، اما برخی از مردم محلی گزارش کرده اند که پس از سقوط احساس ناخوشی کرده اند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: