آب چشمه تروی نمادین رم در اعتراض به آب و هوا سیاه می شود

آب چشمه تروی نمادین رم در اعتراض به آب و هوا سیاه می شود

نیروهای پلیس یونیفرم وارد آب شدند تا فعالان را با خود ببرند.

رم:

هفت فعال جوان معترض به تغییرات آب و هوایی روز یکشنبه به فواره تروی در رم رفتند و زغال رقیق شده را در آب ریختند تا آن را سیاه کنند.

معترضان از گروه “نسل آخر” (آخرین نسل) بنرهایی با مضمون “ما برای فسیل (سوخت) هزینه نمی کنیم” را در دست داشتند و فریاد می زدند “کشور ما در حال مرگ است”.

فیلم‌های ویدئویی نشان می‌دهد که پلیس یونیفرم‌دار به داخل آب رفت تا فعالان را با خود بردارد، بسیاری از گردشگران در حال فیلم‌برداری از این شیرین کاری بودند و تعدادی از تماشاچیان فریاد ناسزاگویی به معترضان سر دادند.

Ultima Generazione در بیانیه‌ای خواستار پایان دادن به یارانه‌های عمومی برای سوخت‌های فسیلی شد و اعتراضات را به سیل‌های مرگبار در منطقه امیلیا رومانیا در شمال ایتالیا در روزهای اخیر مرتبط دانست. این گروه گفت از هر چهار خانه در ایتالیا یک خانه در معرض خطر سیل قرار دارد.

روبرتو گوالتیری، شهردار رم، این اعتراض را محکوم کرد که آخرین مورد از مجموعه اقداماتی است که آثار هنری در ایتالیا را هدف قرار می دهد.

او در توییتر نوشت: «این حملات پوچ به میراث هنری ما بس است.

سنت این است که بازدیدکنندگان سکه‌هایی را به فواره معروف تروی قرن هجدهم می‌اندازند تا مطمئن شوند که روزی به رم باز خواهند گشت.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)