یک پسر 5 ساله در آمریکا پس از بلعیدن 40 تکه آدامس تحت عمل اورژانسی قرار گرفت.

یک پسر 5 ساله در آمریکا پس از بلعیدن 40 تکه آدامس تحت عمل اورژانسی قرار گرفت.

پسر بدون عواقب سلامتی طولانی مدت ترخیص شد.(Unsplash/تصویر نماینده)

یک پسر 5 ساله در آمریکا پس از بلعیدن مقدار زیادی آدامس که منجر به انسداد دستگاه گوارش شد، تحت یک عمل فوری پزشکی قرار گرفت.

بر اساس مطالعه موردی منتشر شده در JEM Reports، پسر ناشناس با گرفتگی و اسهال شدید به اورژانس در اوهایو منتقل شد زیرا 40 تکه آدامس که یک روز قبل بلعیده بود در شکمش توده ایجاد می کرد.

در ابتدا، پزشکان این کودک 5 ساله را از نظر وجود “بزوآر” بررسی کردند، که در غیر این صورت به عنوان اجسام خارجی غیرقابل هضم شناخته می شود که کودکان تمایل به بلعیدن دارند. تیم پزشکان به سرپرستی دکتر چیزیت ایهونونکو از کلینیک کلیولند، سپس با اسکن هایی که توده بزرگی را نشان داد، معده لثه دار او را کشف کردند.

طبق این مطالعه، پزشکان لثه را با قرار دادن یک لوله فلزی در گلوی او و استفاده از فورسپس برای درک لثه خارج کردند. این کودک 5 ساله به دلیل چندین “پاس” انجام شده برای استخراج کره چسبناک از گلو درد رنج می برد، اما بعداً بدون عواقب سلامتی طولانی مدت مرخص شد.

پزشکان اظهار داشتند که پسر 5 ساله خوش شانس بوده است که آدامس مانع از انسداد روده او شده است که می تواند کشنده باشد.

همچنین بخوانید | میلیاردر آمریکایی در مراسم فارغ التحصیلی 2500 دانشجو را با 1000 دلار پول نقد غافلگیر کرد

در همین حال، با توجه به نیویورک پستدر طول سال‌ها، چندین متخصص این تصور را که آدامس بلعیده شده تنها هفت سال در بدن باقی می‌ماند را رد کرده‌اند. بث چروونی، متخصص تغذیه سال گذشته گفت: “اگر یک تکه آدامس را قورت داده باشید، حدود 40 ساعت بعد در مدفوع شما بیرون می آید.” .

با این حال، این متخصص تغذیه همچنین بیان کرد که مصرف نعناع به صورت تازه نباید یک عادت منظم باشد زیرا می تواند باعث ناراحتی روده شود زیرا هضم نمی شود.

خانم چروونی هشدار داد: “اگر این کار را هر روز یا چند بار در روز انجام دهید، می تواند باعث انسداد روده شود.” او افزود: “هر چیزی که بعد از آن می خورید نمی تواند از بین برود، که باعث ایجاد پشتیبان می شود که منجر به درد و فشار می شود.”