آمستردام استعمال حشیش در اماکن عمومی را ممنوع کرد

آمستردام استعمال حشیش در اماکن عمومی را ممنوع کرد

منطقه چراغ قرمز آمستردام به منطقه عاری از دود برای مصرف کنندگان حشیش تبدیل شده است. (فایل)

منطقه معروف چراغ قرمز آمستردام در 25 می به منطقه عاری از دود برای مصرف کنندگان حشیش تبدیل شد.

این بدان معنی است که مصرف حشیش در مناطق عمومی در فضای باز در مرکز شهر مجاز نخواهد بود و به کافی شاپ های شاهدانه محدود می شود. این ممنوعیت برای میدان دام، دامرک، نیوون مارکت و منطقه چراغ قرمز اعمال می شود.

پس از سالها شکایت ساکنان در مورد رفتار وحشیانه بسیاری از 18 میلیون بازدیدکننده سالانه، سرکوب اعمال شد. بر اساس قوانین جدید، برای افرادی که در مکان های عمومی این مناطق سیگار می کشند، ابتدا هشدار داده می شود. در صورت نادیده گرفتن جریمه 100 یورویی جریمه خواهند شد.

در ماه فوریه، نهاد مدنی آمستردام برنامه‌هایی را برای محدود کردن مصرف حشیش در برخی از بخش‌های شهر اعلام کرد. در حالی که قوانین جدید در مورد مردم محلی نیز اعمال می شود، سیاست در درجه اول کنترل گردشگران مزاحم بوده است.

در طول سال ها، سیاست لیبرال آمستردام در مورد شاهدانه و سایر به اصطلاح “مواد مخدر نرم” منجر به ناخوشایند شدن چندین محله شهر شده است. جمعیت زیادی که تحت تأثیر قرار می گیرند، کیفیت زندگی ساکنان را تحت تأثیر قرار می دهند.

از هم اکنون، فضای باز کافی شاپ ها از ممنوعیت علف های هرز مستثنی شده اند. اما اگر این مشکل حل نشود، مقامات ممکن است “ممنوعیت سیگار در تراس های کافی شاپ” را در نظر بگیرند.