یک مرد چینی به اتهام توهین به مقدسات در پاکستان دستگیر شد

یک مرد چینی به اتهام توهین به مقدسات در پاکستان دستگیر شد

ماموران پلیس این مرد را با هلیکوپتر نظامی به منطقه دیگری منتقل کرده بودند. (نمایندگی)

پیشاور:

به گفته مقامات، یک کارگر چینی پس از آنکه کارگران خشمگین دفتر او را به اتهام توهین به پیامبر اسلام محاصره کردند، در شمال پاکستان به توهین به مقدسات متهم شد، سپس به پاسگاه پلیس یورش بردند تا او را پیدا کنند.

ناصر الدین خان، یکی از مقامات پلیس گفت که پس از ظهر یکشنبه جمعیت در پروژه برق آبی داسو در ولسوالی کوهستان تجمع کردند و افسران مرد را به مکان امن تری منتقل کردند.

آقای خان افزود که صدها نفر صبح روز دوشنبه دوباره جمع شدند و به ایستگاه اصلی پلیس منطقه حمله کردند و معتقد بودند که این مرد در ساختمان مخفی شده است.

آقای خان گفت، اما مقامات از ترس احتمال حمله به این مرد، او را با هلیکوپتر نظامی به منطقه دیگری منتقل کردند. مقامات پلیس گفتند که این مرد متهم بود و تاکنون از دادن اظهارات خودداری کرده است.

توهین به مقدسات طبق قوانین پاکستان جرم است که مجازات آن اعدام است.

هیچ کس تا به حال به این دلیل در پاکستان اعدام نشده است، اما ده ها نفر پس از متهم شدن به این جنایت، از جمله یک مرد 23 ساله در شرق پاکستان در فوریه و یک مدیر کارخانه سریلانکا در سال 2021، به قتل رسیده اند.

آقای خان گفت که جمعیت روز دوشنبه در حالی که مأموران در حال آماده کردن اسناد دادستانی بودند، به ایستگاه پلیس حمله کردند. او گفت: “اوباش تنها پس از اینکه نسخه ای از پرونده ثبت شده به اتهام توهین به مقدسات به آنها نشان داده شد، متفرق شدند.”

گروه های حقوق بشری می گویند که صدها نفر در زندان به اتهام توهین به مقدسات به سر می برند، زیرا قضات دادگاه ها را به تأخیر می اندازند و از ترس مجازات علیه خود می ترسند.

حمله انتحاری به اتوبوسی در سال 2021 باعث کشته شدن 9 کارگر چینی از همان سایت برق آبی شد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)