یک قطعه املاک مجازی به قیمت رکورد 2.4 میلیون دلار فروخته شد

یک قطعه املاک مجازی به قیمت رکورد 2.4 میلیون دلار فروخته شد

رویترز همچنین شاهد خرید زمین در بازار NFT OpenSea بود. (فایل)

لندن:

Tokens.com و Decentraland، خریدار سرمایه‌گذار رمزنگاری، روز سه‌شنبه اعلام کردند، یک وصله از املاک مجازی در دنیای آنلاین Decentraland به قیمت رکورد 2.4 میلیون دلار ارز دیجیتال فروخته شد.

Decentraland یک محیط آنلاین است – که به آن “metaverse” نیز گفته می شود – که در آن کاربران می توانند زمین بخرند، از ساختمان ها بازدید کنند، در اطراف قدم بزنند و به عنوان آواتار با مردم ملاقات کنند.

محبوبیت چنین محیط‌هایی امسال افزایش یافته است، زیرا همه‌گیری باعث شد مردم زمان بیشتری را به صورت آنلاین بگذرانند.

علاقه ماه گذشته زمانی که فیس بوک نام خود را به Meta تغییر داد تا تمرکز خود را بر توسعه محصولات واقعیت مجازی برای متاورس تغییر دهد، افزایش یافت.

Decentraland نوع خاصی از متاورس است که از بلاک چین استفاده می کند. زمین و سایر اقلام در دسنترالند به شکل توکن های غیرقابل تعویض (NFT) به فروش می رسد که نوعی دارایی رمزنگاری شده است.

علاقه مندان به کریپتو زمین را به عنوان یک سرمایه گذاری سوداگرانه با استفاده از ارز دیجیتال Decentraland، MANA، خریداری می کنند.

سخنگوی Decentraland و بیانیه Tokens.com گفت که یکی از شرکت های تابعه Tokens.com به نام Metaverse Group روز دوشنبه یک پچ از املاک و مستغلات را به قیمت 618,000 MANA خریداری کرد که در آن زمان حدود 2,428,740 دلار بود.

رویترز همچنین شاهد خرید زمین در بازار NFT OpenSea بود.

Decentraland گفت که این گرانترین خرید یک قطعه املاک مجازی در این پلتفرم است.

این زمین در منطقه “خیابان مد” در نقشه Decentraland است و Tokens.com گفته است که از آن برای میزبانی رویدادهای مد دیجیتال و فروش لباس های مجازی برای آواتارها استفاده می شود.

این زمین از 116 قطعه کوچکتر ساخته شده است که هر کدام 52.5 فوت مربع مساحت دارند که مساحت زمین را 6090 فوت مربع می کند.

اندرو کیگوئل، مدیر عامل Tokens.com، گفت که این دارایی ها مکمل املاک و مستغلاتی است که قبلاً در اختیار Metaverse Group قرار داشت.

در ماه ژوئن، یک قطعه زمین مجازی در Decentraland به قیمت 1,295,000 MANA به ارزش 913,228 دلار در آن زمان فروخته شد. خریداران یک مرکز خرید مجازی برای فروش لباس های دیجیتال ساخته اند، اما رویترز از آن زمان چندین بار از این سایت بازدید کرده است و هیچ خریداری را ندیده است.

MANA بسیار فرار است. طبق گفته های کوین بیس در این ماه حدود 400 درصد افزایش یافته است که پس از تغییر نام فیس بوک افزایش یافته است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)