سقوط ارز منجر به اعتراضات گسترده می شود (ویدئو) – اخبار جهانی RT

معترضان به خیابان‌های آنکارا، پایتخت ترکیه و همچنین استانبول، بزرگترین شهر این کشور، خواهان استعفای رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور و دولت او به دلیل افزایش شدید تورم شدند.

عصر روز سه شنبه، معترضان در خیابان های محله چانکایا آنکارا، جایی که بیشتر ساختمان های دولتی و نهادهای دولتی ترکیه در آن قرار دارند، راهپیمایی کردند.

شعار دادند “استعفا” (استعفا) و نام حزب حاکم اردوغان، حزب عدالت و توسعه (AKP). بسیاری سوت می‌زدند و قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها را می‌کوبیدند تا سر و صدا کنند.

این اعتراضات در بحبوحه تشدید بحران ارزی برگزار می شود. لیر ترکیه در هفته گذشته از 0.1 دلار به 0.078 دلار رسیده است که بدترین کاهش از سال 2018 بوده است.

اردوغان از سیاست های پولی دولت خود دفاع کرده و گفته است که در آن شرکت نخواهد کرد “بازی که توسط کسانی که بر سر افزایش ارز، بهره و قیمت انجام می‌دهند،” اما در عوض با طرح اقتصادی خود پیش خواهد رفت.

ما با یاری خداوند و مردم خود از این جنگ استقلال اقتصادی پیروز بیرون خواهیم آمد. رئیس جمهور ترکیه افزود.

ناآرامی ها از آن زمان به استانبول که توسط حزب جمهوری خواه خلق (CHP) اپوزیسیون اردوغان در سطح ملی اداره می شود، گسترش یافته است.

یکی از ویدئوهایی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده، درگیری پلیس ضدشورش با معترضان در محله کورتولوش استانبول را نشان می دهد.

استانبول بزرگترین شهر ترکیه است که اخیراً شاهد یک سری درگیری های سیاسی بین CHP و AKP به دلیل اتهامات فساد و سوء رفتار بوده است.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید