یک روز پس از آن که دادگاه عالی پاکستان بازداشت را “غیرقانونی” خواند، به عمران خان وثیقه می رسد

عمران خان پس از برکناری همچنان محبوبیت زیادی داشته است.

دهلی نو:

عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان، روز جمعه یک روز پس از آن که دادگاه عالی بازداشت وی را “غیرقانونی و غیرقانونی” خواند، از سوی دادگاه عالی اسلام‌آباد به دو هفته وثیقه در یک پرونده فساد اعطا شد.

دادگاه عالی اسلام آباد بازداشت آقای خان را تایید کرد اما یک شعبه سه نفره دادگاه عالی روز پنجشنبه بازداشت او را “غیرقانونی” اعلام کرد و دستور آزادی فوری او را صادر کرد.

جلسه جمعه به دلایل امنیتی نزدیک به دو ساعت به تعویق افتاد. این بازیکن کریکت که سیاستمدار شده بود با یک کاروان امن به دادگاه عالی اسلام آباد بازگشت و وارد ساختمانی شد که ده ها پلیس و شبه نظامی در کنار آن بودند.

دادگاه برای عمران خان قرار وثیقه موقت دو هفته ای صادر کرده و به مقامات دستور داده است که او را در دادگاه بازداشت نکنند. [graft] به نقل از خبرگزاری فرانسه، خواجه هریس وکیل آقای خان گفت.

جناب خان یک مشت را بالای سرش بلند کرد و به هوادارانش اشاره کرد.

اما به نظر می رسد حماسه حقوقی هنوز به پایان نرسیده است.

وزیر کشور متعهد شده است که آقای خان را که در انبوهی از پرونده های حقوقی درگیر شده است، دوباره دستگیر کند.

آقای خان که در آوریل گذشته از سمت نخست وزیری برکنار شد، روز سه شنبه پس از صدور حکم بازداشت توسط دفتر ملی پاسخگویی (NAB)، بالاترین نهاد مبارزه با فساد در کشور، از خارج از دادگاه عالی اسلام آباد در پرونده القادر تراست دستگیر شد. در برابر او.

دستگیری توسط تکاوران شبه نظامی باعث درگیری های مرگبار در سراسر کشور شد و باعث استقرار ارتش شد. پلیس و بیمارستان ها گفتند که حداقل 9 نفر در ناآرامی ها جان خود را از دست دادند.

آقای خان مقامات ارشد نظامی و دولتی را متهم به طراحی یک سوء قصد در ماه نوامبر کرده است که در جریان یک تظاهرات به پای او شلیک شد.

انتخابات عمومی حداکثر تا اکتبر برگزار می شود، و ستاره سابق کریکت دولت ائتلافی متزلزل کنونی را متهم کرده است که ژنرال های ارشد را جایگزین او کرده است.

جناب خان از زمان برکناری وی همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده است.

دستگیری او در این هفته پس از آن صورت گرفت که ارتش او را به دلیل تکرار ادعاهای دست داشتن در سوء قصد به قتل او سرزنش کرد.