یکی دیگر از قطارهای روسی پس از برخورد با مواد منفجره در نزدیکی اوکراین از ریل خارج شد

یکی دیگر از قطارهای روسی پس از برخورد با مواد منفجره در نزدیکی اوکراین از ریل خارج شد

روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که قطار بر اثر یک «دستگاه انفجاری ناشناس» از ریل خارج شده است. (نمایندگی)

مسکو:

یک بمب انفجاری یک قطار باری روسیه را در منطقه هم مرز با اوکراین برای دومین روز متوالی در روز سه‌شنبه قبل از حمله متقابل مورد انتظار کیف از ریل خارج کرد.

سرزمین روسیه و کریمه که در سال 2014 توسط مسکو ضمیمه شده است، در روزهای اخیر مورد هدف یک سری حملات قرار گرفته است.

در چهار روز گذشته دو قطار بر اثر انفجار از ریل خارج شده‌اند، یک پهپاد مشکوک به یک انبار نفت در کریمه برخورد کرده که باعث آتش‌سوزی عظیم شده و خطوط برق در نزدیکی سن پترزبورگ منفجر شده است.

این حملات در حالی صورت می‌گیرد که روسیه در حال آماده شدن برای جشن گرفتن 9 ماه مه است، جشنی که پیروزی شوروی بر نازی‌ها را جشن می‌گیرد و در دوران حکومت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به رویدادی مرکزی تبدیل شده است.

اوکراین خط معمول خود را برای بر عهده نگرفتن مسئولیت این حملات دنبال کرده است، که در حالی رخ داد که کیف اعلام کرد در حال تکمیل مقدمات برای حمله بهاری است که هفته‌ها پیش اعلام شد.

الکساندر بوگوماز، فرماندار منطقه غربی بریانسک روسیه، روز سه‌شنبه گفت که قطار بر اثر یک بمب ناشناس از ریل خارج شد.

او گفت که در ایستگاه اسنژتسکایا، خارج از مرکز منطقه ای برایانسک، شهری با 370000 نفر جمعیت در نزدیکی مرزهای اوکراین و بلاروس منفجر شد.

وی با بیان اینکه لکوموتیو و چندین واگن قطار از ریل خارج شدند، گفت: تلفات جانی نداشته است.

روز دوشنبه، انفجار مشابهی باعث شد قطاری در نزدیکی Unecha، در همان منطقه اما نزدیک‌تر به مرز اوکراین، از ریل خارج شود و آتش بگیرد.

در طول تهاجم بیش از یک ساله خود، کرملین تلاش کرده است تا روسیه را در حالی که نیروهایش در اوکراین می جنگند، امن جلوه دهد.

اوایل روز سه‌شنبه، یک تهدید امنیتی را پذیرفت.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: «البته، ما آگاه هستیم که رژیم کیف، که در پشت تعدادی از این حملات – حملات تروریستی – قرار دارد، قصد دارد این خط را ادامه دهد.

همه سرویس های اطلاعاتی ما هر کاری را که لازم است برای تضمین امنیت انجام می دهند.»

– خرابکاری ریلی –

راه‌آهن روسیه همچنین بیانیه‌ای منتشر کرد که گفت: قطار به دلیل «مداخله افراد غیرمجاز در کار حمل‌ونقل ریلی» از ریل خارج شده است.

در آن اشاره ای به مواد منفجره نشده است.

اپراتور دولتی گفت این حادثه در ساعت 7:47 بعد از ظهر به وقت محلی (1647 به وقت گرینویچ) بین Snezhetskaya و روستای نزدیک Belye Berega رخ داده است.

در این بیانیه آمده است که لوکوموتیو جلوی قطار و «حدود 20 واگن» از ریل خارج شده و تردد ریلی در آن بخش به حالت تعلیق درآمده است.

از زمانی که مسکو حمله خود به اوکراین را آغاز کرد، گزارش های زیادی مبنی بر خرابکاری در راه آهن روسیه منتشر شده است، اما این هفته برای اولین بار است که مقامات این حملات را تایید می کنند.

بر اساس شمارش رسانه مستقل Mediazona که در اواسط آوریل منتشر شد، بیش از 65 نفر، از جمله یک سوم افراد زیر سن قانونی، از زمان سقوط تنها در 20 منطقه کشور به اتهام خرابکاری در راه آهن بازداشت شده اند.

اوکراین می‌گوید ماه‌هاست که در حال آماده‌سازی یک حمله متقابل با هدف عقب راندن نیروهای روسی از قلمروی است که در حال حاضر در شرق و جنوب در اختیار دارند.

در همین حال، دانمارک اعلام کرد که 1.7 میلیارد کرون (250 میلیون دلار) کمک نظامی به اوکراین “برای حمایت از حمله آتی اوکراین” ارسال کرده است.

وزارت دفاع دانمارک در بیانیه ای اعلام کرد این بسته شامل خودروهای پاکسازی مین، مهمات و حمایت مالی برای تهیه دفاع هوایی است.

ترولز لوند پولسن، سرپرست وزارت دفاع، گفت: «تجهیزات برای هموار کردن راه برای تانک‌های اوکراینی و پیاده‌نظام مکانیزه در خط مقدم ضروری است».

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)