یونان گروه‌های سنی را نشان می‌دهد که در صورت عدم واکسینه شدن ماهانه جریمه می‌شوند – RT World News

کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان روز سه شنبه اعلام کرد، افراد مسن در یونان که موفق به دریافت واکسن کووید-19 نشوند، با جریمه ماهانه 100 یورو (113.64 دلار) روبرو خواهند شد.

برای شروع، واکسن کووید برای افراد 60 سال و بالاتر اجباری خواهد بود، زیرا یونان به دنبال محافظت از خدمات بهداشتی خود در برابر تجدید احتمالی ویروس در ماه های زمستانی آینده است.

اعلامیه نخست وزیر اولین اقدام در اتحادیه اروپا برای هدف قرار دادن یک گروه سنی خاص با واکسیناسیون اجباری است، زیرا مقامات به دنبال محافظت از افراد در معرض خطر و کارکنان اورژانس در برابر کووید هستند.

میتسوتاکیس در دفاع از این تصمیم اظهار داشت که چنین است “بهایی که برای سلامتی باید پرداخت” و اینکه اجباری کردن کووید jab برای محافظت از یونانیان مسن که هنوز واکسینه نشده اند مهم است.

ما تلاش خود را بر حفاظت از همشهریان خود متمرکز کرده ایم و به همین دلیل واکسیناسیون آنها از این پس اجباری خواهد بود. میتسوتاکیس اعلام کرد.

افراد بالای 60 سال که تا 16 ژانویه نوبت خود را برای اولین دوز واکسن کووید رزرو نکرده اند، با جریمه ماهیانه 100 یورویی مکرر مواجه خواهند شد. میتسوتاکیس این پنالتی را یک موضوع دانست “حمایت، نه مجازات.”

من مسئولیت سنگینی را در ایستادن در کنار آسیب پذیرترین افراد احساس می کنم، حتی اگر ممکن است به طور گذرا آنها را ناراضی کند.

یونان امیدوار است با تحمیل یک دستور واکسن کووید، بتواند از قرنطینه جلوگیری کند و به جای آن برای محافظت از شهروندان در برابر ویروس، که منجر به مرگ حدود 18000 نفر در این کشور شده است، به جراحی، آزمایشات و فاصله گذاری اجتماعی تکیه کند.

سیریزا، حزب اصلی اپوزیسیون کشور، با انتقاد از اقدامات دولت، میتسوتاکیس را به دلیل انجام گامی محکوم کرد. “هیچ جا اتفاق نیفتاده است” در اروپا. در حالی که نحوه اجرای این جریمه مشخص نیست، منتقدان تاکید کردند که 100 یورو بخش قابل توجهی از 730 یورو (830.20 دلار) مستمری ماهانه کشور است.

اگرچه این اقدام یونان به عنوان اولین دستور تلقیح اعمال شده بر یک گروه سنی خاص تبلیغ می شود، اما به دنبال آن است که دولت فرانسه از همه بزرگسالان خواسته است تا واکسن های تقویت کننده خود را دریافت کنند. در حالی که فرانسه جرقه زدن را اجباری نکرده است، افرادی که موفق به دریافت تقویت کننده خود نمی شوند، نمی توانند از مجوز سلامت خود استفاده کنند و در نتیجه دسترسی آنها به مکان های سرپوشیده مانند رستوران ها و بارها را ممنوع می کند.

از زمان شروع همه گیری، یونان 924506 مورد تایید شده ویروس را ثبت کرده است. برنامه واکسیناسیون کشور تاکنون 14 میلیون دوز تزریق کرده است که در حال حاضر حدود 63 درصد از جمعیت به طور کامل واکسینه شده اند.