گوگل می گوید کارمندان واکسینه نشده در نهایت اخراج خواهند شد: گزارش

گوگل می گوید کارمندان واکسینه نشده در نهایت اخراج خواهند شد: گزارش

بر اساس گزارش‌ها، گوگل در صورت عدم رعایت قوانین واکسیناسیون، در نهایت می‌تواند کارکنان خود را اخراج کند.

سی‌ان‌بی‌سی روز سه‌شنبه با استناد به اسناد داخلی گزارش داد، گوگل شرکت آلفابت به کارمندانش گفته است که اگر از قوانین واکسیناسیون کووید-۱۹ پیروی نکنند، حقوق خود را از دست خواهند داد و در نهایت اخراج خواهند شد.

بر اساس این گزارش، یادداشتی که توسط رهبری Google منتشر شده است، می گوید که کارمندان تا 3 دسامبر فرصت دارند وضعیت واکسیناسیون خود را اعلام کنند و اسنادی را بارگذاری کنند که نشان دهنده شواهد باشد، یا برای معافیت پزشکی یا مذهبی درخواست دهند.

به گزارش CNBC، پس از آن تاریخ، گوگل اعلام کرد که با کارمندانی که وضعیت خود را آپلود نکرده اند یا واکسینه نشده اند و کسانی که درخواست معافیت آنها تایید نشده است، تماس خواهد گرفت.

به گزارش CNBC، کارمندانی که تا 18 ژانویه قوانین واکسیناسیون را رعایت نکرده اند به مدت 30 روز در “مرخصی اداری با حقوق” قرار خواهند گرفت و پس از آن “مرخصی شخصی بدون حقوق” تا 6 ماه و پایان کار.

هنگامی که رویترز با آن تماس گرفت، گوگل مستقیماً در مورد گزارش CNBC اظهار نظر نکرد، اما گفت: “ما متعهد هستیم که هر کاری که ممکن است انجام دهیم تا به کارمندان خود که می توانند واکسینه شوند کمک کنیم تا این کار را انجام دهند و قاطعانه پشت سیاست واکسیناسیون خود می ایستیم.”

در اوایل این ماه، گوگل برنامه بازگشت خود به دفتر را برای مدت نامعلومی به دلیل ترس از نوع Omicron و برخی مقاومت‌های کارکنانش در برابر واکسیناسیون‌های اجباری شرکت به تعویق انداخت. پیش از این انتظار داشت که کارکنان از 10 ژانویه به مدت سه روز در هفته به کار خود بازگردند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)