موسسه سرم 66 میلیون دلار برای تحقیقات دانشگاه آکسفورد متعهد می شود

موسسه سرم 66 میلیون دلار برای تحقیقات دانشگاه آکسفورد متعهد می شود

موسسه سرم هند در حال حاضر توسط آدار پوناوالا اداره می شود. (فایل)

مؤسسه سرم هند (SII) سازنده واکسن، 50 میلیون پوند (66.2 میلیون دلار) به دانشگاه آکسفورد برای ایجاد یک پردیس تحقیقاتی که همچنین مؤسسه پشت ویروس کووید-19 AstraZeneca-Oxford را در خود جای دهد، متعهد شده است.

دانشگاه آکسفورد روز چهارشنبه گفت که این سرمایه گذاری از طریق واحد علوم زیستی سرم این شرکت انجام شده است. ساختمان تحقیقاتی به نام صاحبان سروم، خانواده پوناوالا نامگذاری خواهد شد. این تعهد بر اساس همکاری دانشگاه آکسفورد، AstraZeneca و SII، بزرگترین سازنده واکسن در جهان و تولیدکننده نسخه‌ای از واکسن کووید-19 این دو بریتانیایی برای کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​است.

SII همچنین با مؤسسه Jenner، که پشتیبان واکسن Oxford-AstraZeneca COVID-19 بود، برای تولید و توسعه واکسن مالاریا R21/Matrix-M جنر در مقیاس بزرگ به توافق رسیده است. این شات در حال حاضر در مراحل پایانی آزمایش است.

طبق گزارش فوربس، SII در سال 1966 در شهر پونا در غرب هند توسط سیروس پوناوالا، پسر یک پرورش دهنده اسب و پنجمین فرد ثروتمند هند تاسیس شد. در سال 2019 نیز به کوروش مدرک افتخاری از سوی دانشگاه آکسفورد اعطا شد.

در حال حاضر توسط پسرش Adar Poonawalla اداره می شود که همسرش ناتاشا پوناوالا سرپرستی Serum Life Sciences را بر عهده دارد.

Poonawallas در سپتامبر 50 میلیون پوند در Oxford Biomedica سرمایه گذاری کرد تا به توسعه کارخانه ای که شات های COVID-19 تولید می کند کمک کند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)