گزارش: 10 اسب آبی پابلو اسکوبار به زادگاه ال چاپو در مکزیک منتقل می شوند

گزارش: 10 اسب آبی پابلو اسکوبار به زادگاه ال چاپو در مکزیک منتقل می شوند

60 عدد از این اسب آبی نیز به هند ارسال خواهد شد

کلمبیا در مارس 2023 طرحی را برای ارسال حداقل 70 اسب آبی از مزرعه سابق سلطان مواد مخدر بدنام پابلو اسکوبار به هند و مکزیک برای کنترل تعداد آنها پیشنهاد کرد. پس از اینکه حیوانات در اکوسیستم کشور ویران کردند، آنها به عنوان گونه مهاجم اعلام شدند.

طبق برنامه، 10 اسب آبی پابلو اسکوبار اکنون به مکان جدیدی در مکزیک منتقل می شوند. نیویورک پست گزارش شده است.

این حیوانات از آنتیوکیا، کلمبیا، به سینالوآ، استان مکزیک که محل زندگی رهبر کارتل خواکین «ال چاپو» گوزمان و پسرانش بود، منتقل خواهند شد. هنگامی که اسب آبی ها در سینالوآ فرود می آیند، آنها را به ژسوس ماریا، سنگری که در ژانویه پس از یک آتش سوزی شدید اسیر شد، می برند.

خانه جدید آنها پناهگاه اوستوک خواهد بود، پناهگاهی برای حیوانات نجات یافته از قاچاق گونه ها/

انتقال اسب‌های آبی به مکان جدید عملیاتی با هزینه 500000 دلار است و توسط محافظان حفاظت از محیط زیست ارنستو زازوئتا تامین مالی شده است.

قابل ذکر است که پابلو اسکوبار به طور غیرقانونی چهار جانور آفریقایی را در اواخر دهه 1980 به کلمبیا آورد. اسب آبی بخشی از مجموعه ای از حیوانات عجیب و غریب مانند فیل، زرافه و آنتلوپ در باغ وحش خصوصی در املاک او در غرب کلمبیا بود.

اما پس از مرگ او در سال 1993، اسب‌های آبی رها شدند تا آزادانه در منطقه‌ای داغ و باتلاقی در بخش Antioquia پرسه بزنند، جایی که مقامات محیط‌زیست برای محدود کردن تعداد آنها که اکنون به 150 حیوان می‌رسد درمانده شده‌اند. دولت گفت که آنها شروع به آلوده کردن خاک و آب و از بین بردن گیاهان بومی در منطقه کردند. مدفوع آنها بر سطح اکسیژن آب تأثیر می گذارد که می تواند کیفیت آب را کاهش دهد و منجر به تلفات گسترده ماهی شود.

طول عمر اسب آبی حدود 40 تا 50 سال است جغرافیای ملی.

در حالی که مقامات اکثر حیوانات دیگر را جابجا کردند، حمل و نقل اسب آبی بسیار دشوار بود. همچنین انتقال آنها به بومی آفریقا امکان پذیر نیست زیرا خطر برهم زدن اکوسیستم محلی در آنجا وجود دارد.

مطالعه ای در ژورنال نیچر هشدار داده است که تعداد اسب های آبی ممکن است در 20 سال آینده به 1500 برسد. مقامات کلمبیا از دارت های ضد بارداری و روش های دیگر برای کنترل جمعیت خود استفاده کردند، اما این حرکت ها موفقیت محدودی داشته است.

در ماه آوریل، یکی از اسب‌های آبی در کلمبیا در اثر برخورد با یک خودروی شاسی بلند در بزرگراهی در نزدیکی حوض اسکوبار جان باخت. NBC News.

این در حالی است که 60 عدد از این اسب آبی به هند ارسال خواهد شد CNN.