جاسوسان کره جنوبی سلامت کیم جونگ اون را ارزیابی می کنند – RT World News

رئیس ارشد اطلاعات کره جنوبی روز چهارشنبه ادعا کرد که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی 140 کیلوگرم وزن دارد و از بی خوابی، درماتیت و اعتیاد به نیکوتین رنج می برد. با وجود اطلاعات کمی که از مرز عبور می کند، سلامت کیم موضوع شایعات و حدس و گمان در جنوب است.

کیم کیو هیون، مدیر سرویس اطلاعات ملی (NIS) به یک کمیته پارلمانی گفت که بر اساس داروهایی که در خارج از کشور برای مقامات کره شمالی خریداری شده است، رئیس کیم از اختلالات خواب قابل توجهی رنج می برد. یو سانگ بوم، قانونگذار از حزب حاکم قدرت خلق، پس از جلسه توجیهی پشت درهای بسته به خبرگزاری یونهاپ گفت.

رئیس NIC همچنین اظهار داشت که کیم به طور فزاینده ای به الکل و نیکوتین وابسته است و “بسیار خسته به نظر می رسید با حلقه های سیاه زیر چشمانش” یو گفت که در یک حضور عمومی در این ماه. وی افزود که NIS مشاهده کرده است “خراش و کبودی” روی بازوهای کیم از اواخر سال گذشته، که آژانس مشکوک است “ترکیبی از آلرژی و درماتیت ناشی از استرس.”


خواهر کیم بایدن را پیرمرد بدون آینده خطاب کرد

یو خاطرنشان کرد: تجزیه و تحلیل عکس های اخیر نشان می دهد که کیم 140 کیلوگرم وزن دارد. در قد کیم، این تخمین او را در مقیاس شاخص توده بدن (BMI) چاق می کند.

پیونگ یانگ به ندرت اظهارات رسمی در مورد سلامت کیم صادر می کند و جدای از گمانه زنی ها و شنیده ها در رسانه های کره جنوبی و بین المللی، گزارش های NIS تنها منابع اطلاعاتی در مورد وضعیت سلامت او هستند.

کیم در سال‌های 2020، 2021 و دوباره در آغاز سال جاری برای چندین هفته از زندگی عمومی ناپدید شد که هر بار منجر به انبوهی از گزارش‌های خبری در مورد مرگ احتمالی او می‌شد.

حقیقت اغلب پیش پا افتاده تر است. هنگامی که کیم در سال 2021 از یک وقفه عمومی کوتاه بیرون آمد و به وضوح وزن خود را کاهش داد، رسانه های دولتی کره شمالی گفتند که او رژیم گرفته است. “به خاطر ملت” و NIS به این نتیجه رسید که او از هیچ مشکل سلامتی رنج نمی برد.

در رسانه های غربی، گزارش هایی مبنی بر بد سلامتی دشمنان خارجی اغلب به دلیل ارزش تبلیغاتی ضمنی آنها منتشر می شود. چندین رسانه بریتانیایی از سال گذشته مدعی شده‌اند که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تحت معالجه سرطان است و این گزارش‌ها معمولاً به منابع اوکراینی نسبت داده می‌شود. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین این مقاله را رد کرد “یک فریب،” و ویلیام برنز، رئیس سیا، تابستان گذشته اعتراف کرد که رهبر روسیه است “کاملا خیلی سالم” به میل واشنگتن

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: