گزارش: کیم جونگ اون کره شمالی دستور پرتاب ماهواره جاسوسی را در میان تنش صادر کرد

گزارش: کیم جونگ اون کره شمالی دستور پرتاب ماهواره جاسوسی را در میان تنش صادر کرد

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به مقامات دستور داده است تا اولین ماهواره جاسوسی خود را طبق برنامه پرتاب کنند.

سئول:

رسانه های دولتی روز چهارشنبه گزارش دادند که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به مقامات دستور داده است تا اولین ماهواره جاسوسی خود را طبق برنامه پرتاب کنند و گفت که تقویت قابلیت های شناسایی این کشور یک اولویت کلیدی برای مقابله با “تهدیدات” آمریکا و کره جنوبی است.

کره شمالی در ماه دسامبر آزمایشی را “مرحله مهم و نهایی” برای توسعه یک ماهواره جاسوسی انجام داد و گفت که پرتاب آن تا آوریل تکمیل خواهد شد.

خبرگزاری دولتی KCNA گفت، کیم در جریان بازدید از آژانس ملی توسعه فضایی در روز سه‌شنبه، پرتاب ماهواره را طبق برنامه‌ریزی شده و دستور استقرار ماهواره‌های شناسایی متعدد برای تقویت قابلیت‌های نظارتی کشور را صادر کرد.

KCNA گفت: «(کیم) گفت… ایمن سازی و اجرای اقدامات شناسایی نظامی یک وظیفه اولویت مهم برای بهبود کارایی نظامی و عملی بودن اقدامات مختلف بازدارندگی جنگی ما است.

پس از آزمایش ماه دسامبر، که کره جنوبی و ژاپن گفته بودند شامل پرتاب دو موشک بالستیک میان‌برد است، کره شمالی تصاویر سیاه و سفید با وضوح پایین از سئول پایتخت کره جنوبی و شهر بندری نزدیک اینچئون منتشر کرد. در حین پرتاب گرفته شدند.

دیدار کیم از آژانس توسعه فضایی تنها چند روز پس از آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای جدید سوخت جامد (ICBM) توسط کره شمالی در روز جمعه انجام می شود، پیشرفتی که پیونگ یانگ می گوید به طور بنیادی نیروهایش را ارتقا می دهد و کارشناسان می گویند که پرتاب موشک را بدون هشدار کمی تسهیل می کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)