زلنسکی اوکراین و مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره تحریم‌های روسیه بحث کردند

زلنسکی اوکراین و مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره تحریم‌های روسیه بحث کردند

زلنسکی گفت که آنها همچنین در مورد افزایش فشار تحریم ها علیه روسیه از جمله در زمینه نفت و گاز گفتگو کردند.

کیف:

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز سه شنبه گفت که او و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در یک تماس تلفنی درباره نیاز اوکراین به تسلیحات و همچنین افزایش فشار تحریم ها بر روسیه گفتگو کردند.

زلنسکی در توییتر گفت که از مک کارتی برای حمایت دو حزبی در کنگره از اوکراین و همچنین نیازهای دفاعی اوکراین تشکر کرده است. زلنسکی در توئیت خود نوشت: «وضعیت در جبهه و نیازهای فوری دفاعی اوکراین در خودروهای زرهی، توپخانه، پدافند هوایی و هواپیما را تشریح کرد.

او گفت که آنها همچنین در مورد افزایش فشار تحریم ها علیه روسیه از جمله در زمینه نفت و گاز گفتگو کردند.

سخنگوی مک کارتی، بالاترین رتبه جمهوری خواه در واشنگتن، بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

کنگره با حمایت قوی هم از سوی دموکرات‌های جو بایدن و هم جمهوری‌خواهان مک کارتی، میلیاردها دلار کمک بشردوستانه، اقتصادی و دفاعی به اوکراین را از آغاز تهاجم روسیه در فوریه 2022، از جمله بسته کمکی 45 میلیارد دلاری که در دسامبر تصویب شد، تصویب کرده است.

با این حال، برخی جمهوری‌خواهان راست‌گرای تندرو این کمک‌ها را زیر سوال برده‌اند و می‌گویند که بودجه فدرال باید صرف نیازهای داخلی شود یا به رقابت با قدرت در حال رشد چین اختصاص یابد.

موضع مک کارتی این بوده است که او از اوکراین حمایت می کند اما جمهوری خواهان مجلس نمایندگان که در ژانویه کنترل مجلس را به دست گرفتند، “چک سفید” برای کمک ایالات متحده به کیف ارائه نخواهند داد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)