گزارش: وزیر کشور بریتانیا از مقامات درخواست کرد تا به او کمک کنند تا از جریمه سرعت خود جلوگیری کنند

گزارش: وزیر کشور بریتانیا از مقامات درخواست کرد تا به او کمک کنند تا از جریمه سرعت خود جلوگیری کنند

سوئلا براورمن در آن زمان دادستان کل کشور بود. (عکس فایل)

لندن:

سوئلا براورمن، وزیر کشور بریتانیا تحت فشار است زیرا در گزارشی در رسانه‌ها در روز یکشنبه ادعا شد که وی پس از دستگیری با سرعت زیاد در خارج از لندن در زمانی که دادستان کل کشور در سال گذشته بود، تلاش کرد از جریمه رانندگی طفره رود.

“ساندی تایمز” گزارش داد که وزیر کابینه هندی الاصل از کارمندان دولت خواست تا با ترتیب دادن یک دوره خصوصی آگاهی از رانندگی یک به یک به او کمک کنند تا از جریمه سرعت غیرمجاز و امتیاز در گواهینامه رانندگی خود جلوگیری کنند.

در بریتانیا، هر کسی که سرعت غیرمجاز را گرفتار شود، در گواهینامه خود به جریمه و امتیاز جریمه تعلق می گیرد، مگر اینکه در یک دوره آگاهی که در جلسات گروهی یا آنلاین برگزار می شود، ثبت نام کند.

سخنگوی وزیر کشور گفت که او “می پذیرد که در تابستان گذشته سرعت زیادی داشته و از این کار پشیمان است”.

سخنگو گفت: “او سه امتیاز (در گواهینامه خود) را گرفت و سال گذشته جریمه را پرداخت کرد.”

با این حال، این موضوع در سرفصل‌های بریتانیا قرار گرفته است زیرا احزاب اپوزیسیون خواستار تحقیقات مستقل برای تعیین اینکه آیا براورمن قوانین وزارتی را نقض کرده است یا خیر و کنفرانس خبری ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا در جی 7 در ژاپن نیز تحت الشعاع این موضوع قرار گرفت.

سوناک در پاسخ به یک پرسش رسانه ای گفت: «من از جزئیات کامل آنچه اتفاق افتاده اطلاعی ندارم و با وزیر کشور صحبت نکرده ام.

او گفت: «فکر می‌کنم می‌توانید از نزدیک ببینید که من در روز گذشته چه کار کرده‌ام، اما می‌دانم که او از سرعت غیرمجاز ابراز پشیمانی کرده، جریمه را پذیرفته و جریمه را پرداخت کرده است».

اما ایوت کوپر، وزیر کشور در سایه حزب کارگر آن را “تکان دهنده” خواند که ظاهرا خانم براورمن تلاش کرده است تا روند عادی رانندگانی که دارای سرعت غیرمجاز هستند را تغییر دهد.

کوپر از گزارش روزنامه می گوید: “سوئلا براورمن به عنوان وزیر کشور مسئول اجرای قانون است، اما این گزارش نشان می دهد که او سعی کرده از موقعیت خود برای دور زدن مجازات های عادی سوء استفاده کند.”

او خواستار یک «تحقیق فوری» شد، که با لوری مگنوس، مشاور مستقل نخست وزیر سوناک در امور منافع وزیران، شروع کرد و ارزیابی کرد که آیا رفتار وزیر کشور نقض قوانین وزارتخانه است یا خیر. آلیستر کارمایکل، سخنگوی امور داخلی حزب لیبرال دموکرات نیز خواستار “تحقیق فوری” براورمن شده است.

“ساندی تایمز” گزارش داد که به جای ثبت نام در یک دوره حضوری با سایر رانندگان، یا تکمیل دوره ای آنلاین که نام و چهره خود را به سایر شرکت کنندگان نشان می دهد، ظاهرا براورمن از کارمندان دولت خواسته است که یک دوره خصوصی را ترتیب دهند. دوره.

هنگامی که کارمندان دولت امتناع کردند، گفته می شود که او از یک دستیار سیاسی کمک گرفته است، که از برگزارکننده دوره خصوصی درخواست کرده است که یک جلسه خصوصی ارائه دهد، یا به او اجازه دهد از نام مستعار استفاده کند یا دوربینش را خاموش کند. روزنامه گزارش داد، هنگامی که ارائه دهنده امتناع کرد، براورمن تصمیم گرفت که سه امتیاز مجوز خود را بگیرد.

منابع نزدیک به وزیر معتقدند که این پرونده با گرفتن امتیازات جریمه توسط او حل شد که به مرور زمان از بین می رود مگر اینکه امتیازات اضافی برای سایر مجازات های ایمنی جاده به دست بیاید. جمع آوری 12 امتیاز یا بیشتر در گواهینامه می تواند منجر به از دست دادن گواهینامه راننده و محرومیت از رانندگی در طول زمان شود.

یک منبع نزدیک به براورمن گفت: “دفتر کابینه طبق درخواست خانم براورمن از وضعیت مطلع شد. او از رانندگی محروم نبوده و نیست.”

سخنگوی دفتر کابینه بریتانیا گفت: «در مورد وجود یا محتوای توصیه‌های بین بخش‌های دولتی اظهارنظر مناسبی نیست.»