گزارش واکسن روسی Sputnik-V می‌گوید که در برابر کووید-19 نوع Omicron موثرتر است

واکسن روسی Sputnik-V می‌گوید که در برابر کووید Omicron موثرتر است

سازنده واکسن گفت: واکسن Sputnik-V و تقویت کننده آن علیه Omicron موثر است.

مسکو:

بر اساس یک مطالعه، واکسن Sputnik-V روسیه و تقویت کننده Sputnik Light نسخه یکباره آن، فعالیت خنثی کننده ویروس (VNA) بالایی را در برابر نوع بسیار مسری Omicron کووید-19 نشان می دهد و دفاعی قوی در برابر بیماری های شدید و بستری شدن در بیمارستان ارائه می دهد.

مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی Gamaleya و صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF)، سرمایه گذار در واکسن های Sputnik V و Sputnik Light، در مقاله ای با عنوان “تقویت کننده نور اسپوتنیک پس از واکسیناسیون اسپوتنیک V باعث ایجاد پاسخ آنتی بادی خنثی کننده قوی به B.1.1 می شود. .529 (Omicron) نوع SARS-CoV-2” گفت که انتظار می رود این واکسن دفاعی قوی در برابر بیماری های شدید و بستری شدن در بیمارستان ایجاد کند.

Sputnik-V در بیانیه ای در روز چهارشنبه گفت: این مطالعه با استفاده از سرم هایی با دوره طولانی پس از واکسیناسیون (بیش از 6 ماه پس از واکسیناسیون) به عنوان شاخص حفاظت طولانی مدت Sputnik V انجام شد.

اسپوتنیک V یک پاسخ سلول T قوی و طولانی مدت ایجاد می کند و از آنجایی که 80 درصد اپی توپ ها در پروتئین اسپایک تحت تأثیر جهش های نوع Omicron قرار نمی گیرند، انتظار می رود اسپوتنیک V محافظت طولانی مدت در برابر بیماری های شدید توسط Omicron ارائه دهد. ، آن گفت.

در بیانیه آمده است که ایمنی طولانی‌مدت سلول‌های T اسپوتنیک V در ماه‌های 6 تا 8 به 80 درصد اثربخشی در برابر دلتا کمک می‌کند.

اسپوتنیک لایت به عنوان یک تقویت کننده به طور قابل توجهی فعالیت خنثی کننده ویروس را در برابر Omicron بر اساس سرم 2-3 ماه پس از واکسیناسیون مجدد افزایش می دهد.

فعالیت خنثی کننده ویروس در برابر Omicron 2-3 ماه پس از تقویت کننده Sputnik Light در این مطالعه اولیه آزمایشگاهی بالاتر از VNA در برابر ویروس نوع وحشی 6 ماه پس از واکسیناسیون Sputnik V است.

بر اساس این داده‌ها، اثربخشی مورد انتظار اسپوتنیک V با تقویت‌کننده لایت اسپوتنیک در برابر عفونت Omicron می‌تواند بیش از 80 درصد باشد، زیرا اسپوتنیک V اثربخشی بیش از 80 درصدی را در برابر ویروس نوع وحشی 6 ماه پس از واکسیناسیون نشان داد.

افرادی که 100% مجدداً با اسپوتنیک لایت به عنوان یک تقویت کننده واکسینه شده اند، آنتی بادی های خنثی کننده علیه Omicron ایجاد کردند و سطح بالای خود را 2-3 ماه پس از واکسیناسیون مجدد نشان دادند.

انتظار می رود تقویت کننده نور اسپوتنیک محافظت قوی در برابر عفونت، بیماری شدید و بستری شدن در بیمارستان توسط Omicron ایجاد کند.

تقویت کننده لایت اسپوتنیک برای تقویت اثربخشی واکسن های ضد Omicron توصیه می شود. تقویت توسط اسپوتنیک لایت می‌تواند اثربخشی سریع کاهشی بسیاری از واکسن‌ها را با توجه به چالش ترکیبی دلتا و اومیکرون تقویت و طولانی‌تر کند.

Sputnik Light یک تقویت کننده جهانی برای سایر واکسن ها از جمله Sputnik V است.

Sputnik V و Sputnik Light بر اساس فناوری ایمن و به خوبی مطالعه شده در طی 30 سال توسعه یافته اند و با عوارض جانبی نادری مانند میوکاردیت یا پریکاردیت همراه نیستند.

Sputnik Light قبلاً در بیش از 20 کشور به عنوان یک واکسن مستقل و یک تقویت کننده جهانی برای سایر واکسن ها ثبت شده است که به افزایش کارایی آنها کمک می کند (از جمله در آرژانتین، امارات متحده عربی، بحرین، فیلیپین و سن مارینو).

اسپوتنیک V در 71 کشور با جمعیت کل بیش از 4 میلیارد نفر مجاز است.

اوایل این ماه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از کارایی اسپوتنیک V در برابر omicron تمجید کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)