مطالعه خطر ابتلا به بیماری شدید Omicron را تخمین می زند – RT World News

بر اساس یک مطالعه بررسی نشده در آفریقای جنوبی، جایی که ویروس برای اولین بار در آنجا جدا شد، نوع Omicron کووید-19 نسبت به انواع قبلی کمتر احتمال دارد که باعث بستری شدن در بیمارستان و بیماری شدید شود.

پروفسور شریل کوهن از موسسه ملی بیماری های واگیر این کشور (NICD) طی یک کنفرانس خبری در روز چهارشنبه گفت که داده های آنها مشاهدات اولیه را تایید می کند که Omicron نسبت به سویه های قبلی بدخطر کمتری دارد.

ادامه مطلب


اردوغان تورکواچ را به جهان معرفی کرد

“در آفریقای جنوبی، این همه گیر شناسی است: Omicron به گونه ای رفتار می کند که شدت کمتری دارد.” کوهن، که همچنین یکی از نویسندگان این مطالعه است، گفت.

این تحقیق که هنوز مورد بازبینی همتایان قرار نگرفته است، نشان داد که احتمال بستری شدن در بیمارستان در آفریقای جنوبی بین 1 اکتبر تا 30 نوامبر نسبت به افرادی که از انواع دیگر ویروس در همان بازه زمانی رنج می‌برند، 80 درصد کمتر است.

این مطالعه همچنین نشان داد افرادی که در ماه های اکتبر تا نوامبر با Omicron بستری شده بودند، 70 درصد کمتر از آفریقای جنوبی که بین آوریل تا نوامبر در بیمارستان با دلتا بستری شده بودند، دچار علائم شدید شدند.

محققان پیش از یافته‌های خود خاطرنشان کردند که سطوح بالاتر ایمنی جامعه، هم توسط واکسن‌ها و هم از طریق عفونت قبلی، احتمالاً در محدود کردن شدت عفونت نقش داشته است.

ادامه مطلب


Omicron دومین ویروس مسری شناخته شده برای بشر - پزشک آمریکایی

طبق NICD تخمین زده می شود که 60 تا 70 درصد از مردم آفریقای جنوبی قبلاً به کووید-19 مبتلا شده اند. تفکیک سهم نسبی سطوح بالای ایمنی جمعیت قبلی در مقابل حدت کمتر ذاتی به شدت کمتر مشاهده شده بیماری دشوار است. آنها نوشتند.

“به طور اجباری، مجموع داده های ما واقعاً یک داستان مثبت از کاهش شدت Omicron در مقایسه با انواع دیگر را نشان می دهد.” کوهن در کنفرانس مطبوعاتی گفت و افزود که داده های نظارتی حاکی از کاهش قابل توجه بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در موج کنونی Omicron در آفریقای جنوبی است.

نوع Omicron از زمانی که برای اولین بار توسط دانشمندان در جنوب آفریقا در ماه نوامبر جدا شد، در سراسر جهان گسترش یافته است. این ویروس مسئول افزایش سریع عفونت‌های کووید-19 در سراسر جهان بوده و توانایی فرار از پاسخ ایمنی ارائه شده توسط واکسن‌های موجود را نشان داده است.