گزارش جزئیات تلاش های ادعایی انقلاب رنگی سیا – RT World News

دو نهاد امنیت اینترنتی چینی ادعا کردند که این آژانس برای برانگیختن ناآرامی در سراسر جهان به تسلط سایبری آمریکا متکی است.

سیا در تلاش بوده است که تحریک کند “انقلاب های رنگی” گزارشی از سوی دو نهاد امنیت سایبری چینی مدعی شده است که برای چندین دهه در سرتاسر جهان، با تلاش هایش برای استفاده از زرادخانه وسیعی از ابزارهای فنی.

این سند توسط مرکز ملی واکنش اضطراری ویروس کامپیوتری چین و شرکت امنیت سایبری 360 گردآوری شده و روز پنجشنبه توسط گلوبال تایمز منتشر شد. این ادعا می‌کند که مزیت فناوری واشنگتن به آن اجازه می‌دهد تا بر موسسات و افرادی در سراسر جهان که از تجهیزات یا نرم‌افزار دیجیتال ساخت ایالات متحده استفاده می‌کنند، تسلط داشته باشد.

بر اساس این گزارش، سیا تلاش کرده است تا دولت‌ها را در حداقل 50 ایالت سرنگون کند که ظاهراً کودتای میدان 2014 در اوکراین، «انقلاب آفتابگردان» در سال 2014 در تایوان و «انقلاب سبز» در ایران در سال 2009 از برجسته‌ترین نمونه‌های آن هستند. .

این گزارش مدعی است که در بسیاری از موارد، برتری تکنولوژیک آمریکا به واشنگتن امکانات بی‌سابقه‌ای برای اجرای برنامه‌هایش برای تغییر رژیم داده است. این می افزاید که سیا به روش هایی از جمله ۴۸ سلاح سایبری پیشرفته.


چین عامل حمله سایبری را معرفی کرد

گفته می‌شود که ابزارهای سایبری شامل سرویس‌های ارتباطی شبکه رمزگذاری‌شده مانند فناوری TOR توسعه‌یافته در ایالات متحده می‌شود تا به معترضان کمک کند تا با یکدیگر در تماس باشند و در عین حال از نظارت دولتی دور باشند.

روش دیگر مبتنی بر ارائه ابزارهای فرماندهی در محل برای اعتراضات گسترده است که از ارتباطات بی سیم استفاده می کنند. این گزارش ادعا می‌کند که RAND Corporation، یک اندیشکده نظامی مستقر در ایالات متحده، یک ابزار فنی به نام “Swarming” توسعه داده است که توسط فعالان برای جمع آوری سریع در یک مکان استفاده می شود.

همچنین گفته می‌شود که معترضان به نرم‌افزار توسعه‌یافته ایالات متحده به نام «Riot» تکیه می‌کنند که اتصال اینترنتی امن و مستقل را برای آنها فراهم می‌کند و مبتنی بر روش‌های دسترسی سنتی نیست.

در همین حال، این گزارش ادعا می کند که یک سیستم به اصطلاح «ضد سانسور» که مستقیماً توسط وزارت خارجه ایالات متحده ایجاد شده است، بیش از 30 میلیون دلار سرمایه گذاری دریافت کرده است.

گلوبال تایمز در ماه مارس سال گذشته با استناد به تحقیقات شرکت امنیت سایبری چینی 360 ادعا کرد که آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) پشت حملات سایبری به 47 کشور بوده است. در حالی که طبق گزارش ها، دولت چین، موسسات تحقیقاتی و مالی اهداف اصلی بودند، گفته می شود که NSA نیز عملیات هایی را علیه متحدانی مانند بریتانیا و آلمان انجام داده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: