گزارش: بیکاری جوانان چین در آوریل به رکورد 20.4 درصد رسید

گزارش: بیکاری جوانان چین در آوریل به رکورد 20.4 درصد رسید

بهبود اقتصادی چین از سایرین عقب افتاده است.

پکن:

به گزارش خبرهاب، چین آمار رسمی منتشر کرد که نشان می‌دهد نرخ بیکاری افراد 16 تا 24 ساله در این کشور در آوریل به رکورد 20.4 درصد رسیده است.

این آمار تنها یک ماه قبل از فارغ التحصیلی 11.6 میلیون دانش آموز دیگر از کالج ها و مدارس حرفه ای و ورود به بازار کار منتشر شده است. نانسی کیان، پروفسور اقتصاد دانشگاه نورث وسترن در گزارش خبرهاب گفت: چین تحت سیاست دولت در برابر کووید صفر قرنطینه اعمال کرد و از نظر اقتصادی نسبت به سیاست‌های مهار سایر کشورها مضر است.

بر اساس این گزارش، بهبود اقتصادی چین از سایرین عقب مانده است. به گزارش خبرهاب مستقر در نپال، برای مقایسه، نرخ اشتغال جوانان در ایالات متحده در اوج همه گیری خود در سال 2020 به 14.85 درصد رسید و در سال 2021 به 9.57 درصد کاهش یافت. نرخ اشتغال جوانان در ایالات متحده امروز 6.5 درصد است.

بسیاری از موانع مربوط به بیماری همه گیر برای اشتغال در چین برداشته شده است. با این حال، شرایط اساسی برای کاهش نرخ اشتغال جوانان در چین بهبود نمی یابد. تحقیقات همچنین نشان داده است که بیکاری جوانان درآمد مادام العمر را کاهش می دهد، زیرا به این معنی است که جوانان فرصت های مهمی را برای توسعه مهارت ها از دست می دهند.

این خبر دلایل زیادی برای این موضوع ذکر کرده است. با این حال، یک نکته کلیدی، شکاف بزرگ بین نرخ «حقوق رزرو» است که فارغ‌التحصیلان جوان آماده پذیرش آن هستند و حقوقی که شرکت‌ها مایل به پرداخت آن هستند. این عدم تطابق نشان می دهد که هزینه های زندگی تا چه حد از رشد حقوق ها فراتر رفته است.

طبق یک نظرسنجی در سال 2021، مشاغل برای فارغ التحصیلان جدید در شهرهای بزرگ مانند شانگهای و پکن به طور متوسط ​​تنها 749 دلار در ماه پرداخت می شود. این پول فقط برای اجاره یک آپارتمان 269 فوت مربعی کافی است. جوانان می توانند ببینند که شغلی با چنین دستمزد ابتدایی پایین بعید است که پیشرفت درآمد مورد نیاز برای حمایت از یک خانواده را ده سال بعد فراهم کند.

از آنجایی که معمولاً انتظار می رود کارگران یقه سفید شهری از ساعت 9 صبح تا 9 شب شش روز در هفته کار کنند و زن و شوهری که کار می کنند و فرزند دارند به شدت به یک پرستار بچه متکی هستند. در شانگهای و پکن، دایه هایی که اغلب از دبیرستان فارغ التحصیل نشده اند، به طور متوسط ​​6000 یوان در ماه درآمد دارند که بیشتر از فارغ التحصیلان اخیر دانشگاه است.

ممکن است فکر کنید که چرا فارغ التحصیلان تازه وارد به شهرهای کوچکتر با هزینه های زندگی کمتر نقل مکان نمی کنند. با این حال، بر اساس گزارش خبرهاب، این حرکت برای کارگران چینی بسیار پرهزینه تر است، زیرا امکانات رفاهی در شهرهای کوچکتر به طور قابل توجهی بدتر از شهرهای بزرگ است. برخی از بخش‌های شهرهای سطح اول چین حتی از نیویورک یا توکیو ثروتمندتر هستند. جای تعجب نیست که اکثر فارغ التحصیلان کالج از رفتن به این مناطق “مقرون به صرفه” اجتناب می کنند. در عوض، فارغ التحصیلان به والدین خود برای کمک به پوشش هزینه های اساسی وابسته هستند.

در سال 2014، یک نظرسنجی ملی نشان داد که حدود 30 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی چینی به زندگی با والدین خود ادامه دادند. در حالی که برخی از کارگران جوان نمی توانند بدون حمایت والدین خود زندگی کنند و برخی دیگر ترجیح می دهند که کار نکنند زیرا والدین آنها می توانند از آنها حمایت کنند.

به گزارش خبرهوب، چین نه تنها به مشاغل بیشتر، بلکه به مشاغل پردرآمد نیز نیاز دارد. اقتصاد چین برای کمک به حفظ جمعیت سالمندان به سرعت در حال رشد، نیاز فوری به گروه‌های جدیدی از کارگران با بهره‌وری بالا دارد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)