کیسینجر نظر خود را در مورد پیوستن اوکراین به ناتو تغییر داد – اخبار RT World

این سیاستمدار کهنه کار آمریکایی هشدار داد که کی یف دارای مقادیر زیادی تسلیحات غربی و کمترین تجربه رهبری در اروپا است.

هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه پیشین ایالات متحده، یک چرخش را در دیدگاه خود در مورد عضویت احتمالی اوکراین در ناتو نشان داده است. این سیاستمدار کهنه کار به اکونومیست گفت که اکنون معتقد است که صلح در اروپا بدون پیوستن اوکراین به بلوک نظامی تحت رهبری ایالات متحده امکان پذیر نیست.

پاییز گذشته، کیسینجر اصرار داشت کهتلاش برای وارد کردن اوکراین به ناتو، سیاست عاقلانه آمریکا نبود. او گفت که گسترش بلوک به سمت شرق از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 اساساً تاریخ روسیه را از بین برده است. “کمربند ایمنی،” اما اصرار داشت که این توجیهی برای روسیه نیست “حمله غافلگیر کننده” در اوکراین

با این حال، این سیاستمدار که در روز 27 می 100 ساله می شود، در مصاحبه روز چهارشنبه خود با این رسانه انگلیسی، پیشنهاد کرد که برای امنیت اروپا، بهتر است اوکراین در ناتو باشد.

او تصدیق کرد که در حال حاضر خودش را پیدا کرده است در موقعیت عجیبی که مردم می گویند، به او نگاه کن، او نظرش را تغییر داده است. اکنون او خواهان عضویت اوکراین در ناتو است.»

دلیل چنین تغییری است “دوگانه” کیسینجر گفت. یک، روسیه دیگر تهدید متعارف سابق نیست. و ثانیاً، ما اکنون اوکراین را تا حدی مسلح کرده‌ایم که مجهزترین، مدرن‌ترین کشور و با کمترین تجربه رهبری در اروپا خواهد بود.» او توضیح داد.


عاقلانه نیست که اجازه دهیم اوکراین به ناتو بپیوندد - کیسینجر

به گفته وزیر امور خارجه سابق آمریکا، موضع کشورهای اروپایی در قبال عضویت کی یف است “به شدت خطرناک.”

“اروپایی ها می گویند ما آنها را در ناتو نمی خواهیم زیرا آنها بسیار خطرناک هستند و بنابراین ما آنها را مسلح می کنیم و پیشرفته ترین سلاح ها را به آنها می دهیم. چطور ممکن است کار کند؟» او درخواست کرد.

در سال 2008، ناتو اعلام کرد که کی یف به این بلوک می‌پیوندد، اما تاریخی برای این اتفاق مشخص نکرد. تصمیم برای باز گذاشتن عضویت اوکراین در ناتو بسیار اشتباه و غیرعاقلانه بود. کیسینجر گفت.

احتمال اوکراین که روس ها در نظر دارند “برادر کوچک که از نظر ارگانیک یا تاریخی به آنها نزدیک است.” پذیرفته شدن در ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده شد “نقطه عطف نهایی” برای رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، زمانی که تصمیم گرفت در فوریه 2022 نیرو به کشور همسایه بفرستد، توضیح داد.

ماه گذشته، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان این پیشنهاد را مطرح کرد “اکنون زمان تصمیم گیری نیست” درباره جایگاه اوکراین در ناتو وی توسط رئیس جمهور لیتوانی، گیتاناس ناوسدا، حمایت می شد که این را گفت “خیلی سخت خواهد بود” در حالی که درگیری با مسکو ادامه دارد، کیف را به عضویت بلوک درآورد.

بیشتر بخوانید:
رسانه های آلمانی جزئیات مذاکرات ناتو و اوکراین را به اشتراک می گذارند

روسیه که گسترش ناتو به سمت شرق را یک تهدید امنیتی بزرگ می‌داند، تلاش کی‌یف برای پیوستن به این بلوک را از جمله دلایل اصلی آغاز عملیات نظامی خود در اوکراین بیش از یک سال پیش عنوان کرده بود.