هشدار عمران خان درباره “فاجعه قریب الوقوع”، “وضعیت مشابه پاکستان شرقی”

هشدار عمران خان درباره

عمران خان هشدار داد که پاکستان به سمت یک “فاجعه قریب الوقوع” پیش می رود و ممکن است تجزیه شود

لاهور:

عمران خان، نخست وزیر پیشین پاکستان در حالی که ائتلاف حاکم را به طرح ریزی توطئه ای برای قرار دادن ارتش در مقابل حزبش متهم می کند، هشدار داد که پاکستان به سمت یک “فاجعه قریب الوقوع” پیش می رود و ممکن است با تجزیه مواجه شود.

رئیس 70 ساله تحریک انصاف پاکستان در یک آدرس ویدئویی از محل اقامت خود در پارک زمان در لاهور در روز چهارشنبه گفت که تنها راه حل برای پایان دادن به بی ثباتی سیاسی برگزاری انتخابات است.

رهبران حزب دموکراتیک خلق و نواز شریف که در لندن ناپدید شده است، کمترین نگرانی را دارند که آیا قانون اساسی کشور هتک حرمت شود، نهادهای دولتی ویران شود یا حتی ارتش پاکستان نام بدی به دست آورد. ،” او گفت.

عمران خان در حالی که پلیس خانه او را محاصره کرده بود، گفت: “من رویای ترسناکی می بینم که کشور به سمت یک فاجعه قریب الوقوع می رود. من از قدرت ها می خواهم که اجازه دهند انتخابات برگزار شود و کشور را نجات دهند.”

عمران خان در مورد ناآرامی‌هایی که پس از دستگیری وی در دادگاه عالی اسلام‌آباد در 9 مه رخ داد، اظهار داشت که این یک “توطئه خالص” بود که ظاهراً از طرف ائتلاف حاکم و دولت موقت پنجاب طراحی و اعدام شد.

به نقل از روزنامه داون، وی گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده است که قدرت ها باید به طور معقولی تجدید نظر کنند در غیر این صورت کشور با وضعیتی مشابه پاکستان شرقی مواجه خواهد شد.

عمران خان در دفاع از انتقاد خود از ارتش این کشور گفت: وقتی ارتش را توبیخ می کنم، مثل این است که از بچه هایم انتقاد می کنم.

وی با بیان اینکه برخی از سیاستمداران به رئیس کنونی ارتش می گویند، گفت: «من بارها اعلام کرده ام که در مسائل داخلی نهادهای دولتی دخالت نمی کنم. زمانی که گزارش هایی را تأیید کردم که فرمانده سابق ارتش علیه من توطئه می کند، دخالت نکردم. عمران خان در صورت رای دادن به قدرت، او را از اطلاعیه خود خارج خواهد کرد.

عمران خان در واکنش شدید به ادعای دولت پنجاب مبنی بر پنهان شدن حدود 40 تروریست در محل اقامت وی ​​در پارک زمان، گفت: دولت باید پس از اخذ حکم تفتیش خانه را به صورت قانونی بازرسی کند زیرا جان او نیز در حضور تروریست ها در خطر بوده است. .

او گفت: «اما این را بهانه ای برای سرکوب بزرگترین حزب سیاسی کشور PTI نکنید.

عمران خان گفت که یک نظرسنجی اخیر نشان داد که 70 درصد جمعیت پاکستان در کنار حزب او – PTI – و 30 درصد باقی مانده با همه احزاب که بخشی از ائتلاف حاکم هستند، ایستاده اند.

عمران خان به دنبال آدرس لینک ویدیویی خود، به نمایندگان رسانه های الکترونیکی و دیجیتال اجازه داد تا به محل اقامت خود دسترسی داشته باشند تا خودشان متوجه شوند که هیچ تروریستی در پارک زمان وجود ندارد.

رسانه‌هایی که از خانه بازدید کردند، بعداً گزارش دادند که فقط کارگران خانگی و تعدادی پلیس در داخل خانه هستند.

او پیش از این در توییتی نوشت: “احتمالا آخرین توییت من قبل از دستگیری بعدی ام است. پلیس خانه ام را محاصره کرده است.”

او همچنین ویدیوهایی را منتشر کرد که نشان می‌داد پلیس در خارج از خانه‌اش موضع گرفته است.

دستگیری عمران خان در 9 می توسط تکاوران شبه نظامی پاکستان در ساختمان IHC باعث ناآرامی در پاکستان شد. برای اولین بار در تاریخ پاکستان، معترضان به مقر ارتش (GHQ) در راولپندی یورش بردند و همچنین خانه یک فرمانده سپاه در لاهور را به آتش کشیدند.

پلیس تعداد کشته‌شدگان درگیری‌های خشونت‌آمیز را به 10 نفر رساند، در حالی که حزب عمران خان ادعا می‌کند که 40 نفر از کارگرانش در تیراندازی نیروهای امنیتی جان خود را از دست دادند.

روز دوشنبه، مقامات ارشد ارتش قول دادند که آتش افروزان را که به تأسیسات نظامی و نظامی حمله کردند، از طریق محاکمه تحت قوانین مربوطه کشور، از جمله قانون ارتش پاکستان و قانون اسرار رسمی، به عدالت بسپارند.

عمران خان در آوریل سال گذشته پس از از دست دادن رای عدم اعتماد به رهبری خود از قدرت برکنار شد، که به گفته وی بخشی از توطئه به رهبری ایالات متحده بود که وی را به دلیل تصمیمات مستقل سیاست خارجی خود در مورد روسیه، چین و افغانستان هدف قرار داد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)