کوبا رژه اول ماه مه را به دلیل کمبود سوخت لغو کرد – اخبار RT World

این اولین بار پس از انقلاب هاوانا در سال 1959 است که این رویداد به دلایل اقتصادی لغو می شود.

رژه سالانه اول ماه مه کوبا که قرار بود روز دوشنبه به مناسبت روز جهانی کارگر برگزار شود، توسط دولت کمونیستی جزیره لغو شد زیرا کمبود شدید سوخت تعادل اقتصادی هاوانا را به شدت مختل کرده است.

جشن‌های سالانه معمولاً صدها هزار کوبایی را در میدان انقلاب پایتخت پایین می‌آورند تا در جشن‌هایی که به مناسبت جشن کارگران سوسیالیست، که به یاد جنبش کارگری کشور است، شرکت کنند. تنها در سال‌های 2020 و 2021، در طول همه‌گیری کووید-19، لغو شده است.

این کشور جزیره‌ای امسال با کمبود شدید پمپ بنزین مواجه شده است – به طوری که برخی از رانندگان در هفته‌های اخیر گزارش داده‌اند که در خودروهای خود در خطوط پمپ بنزین خوابیده‌اند که می‌تواند برای چند روز فقط برای دریافت بنزین کار کند.

ما هنوز ایده روشنی در مورد چگونگی خروج از این وضعیت نداریم. به گزارش نیویورک تایمز، رئیس جمهور میگل دیاز کانل در ماه آوریل درباره کاهش شدید ذخایر سوخت گفت. کوبا روزانه بین 500 تا 600 تن سوخت مصرف می کند، اما ذخایر کنونی اجازه می دهد تنها حدود 400 تن در روز توزیع شود.

اقتصاد تضعیف شده موانع دیگری را ایجاد کرده است. یعنی کاهش ظرفیت واردات رقیق‌کننده‌ها برای پالایش نفت خام با کیفیت پایین.


تنها یک کشور در رای گیری کوبا سازمان ملل متحد از آمریکا حمایت می کند

از سال 2000، کوبا قرارداد مبادله ای با ونزوئلا منعقد کرده است که در آن نفت خام به هاوانا در ازای پزشکان تحصیل کرده، معلمان و کارکنان دولتی وارد می شود – اما این رابطه در سال های اخیر متشنج شده است زیرا کاراکاس برای مدیریت کمبود سوخت خود تلاش می کند. تنها در سال جاری، صادرات نفت ونزوئلا به هاوانا از تقریباً 80000 بشکه در روز در سال 2020 به 55000 بشکه در روز کاهش یافته است.

در دو دهه گذشته، ونزوئلا با فروش ندادن آن نفت در بازار بین‌المللی درآمد خود را از دست داده است.» خورخه پینون، که رئیس یک برنامه انرژی و محیط زیست در دانشگاه تگزاس است، به گاردین گفت. من فکر می‌کنم که آن‌ها به نقطه‌ای رسیده‌اند که دیگر نمی‌توانند نفت بدون نقدینگی در اختیار کوبایی‌ها قرار دهند.»

تحریم های اعمال شده علیه هاوانا توسط دولت ترامپ – که عمدتا توسط جو بایدن اعمال می شود – برای اعمال طراحی شده اند. حداکثر فشار در این جزیره در بحبوحه تحریم تجاری گسترده واشنگتن علیه کوبا. رهبری کوبا تأثیر ترکیبی تحریم‌های ایالات متحده و همه‌گیری را به عنوان تأثیر فلج‌کننده بر حیات اقتصادی آن یعنی گردشگری سرزنش کرده است.

کار کم است، گردشگری کم است، و شما نمی توانید زیاد کار کنید زیرا مجبورید در مصرف سوخت صرفه جویی کنید. یوسل سوسا وارگاس، راننده ای برای گردشگران، ماه گذشته به نیویورک تایمز گفت.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: