کشورهای عربی خواستار خروج نیروهای خارجی از سوریه شدند – RT World News

ریاض، عمان، قاهره و بغداد توافق کردند که دمشق باید کنترل کل کشور را دوباره به دست گیرد.

وزرای خارجه سوریه، عربستان سعودی، اردن، مصر و عراق روز دوشنبه پس از نشست در امان گفتند که دولت دمشق باید حاکمیت قانون را در تمام خاک سوریه برقرار کند و به حضور گروه‌های مسلح خارجی و تروریست‌ها پایان دهد. .

اردن میزبان این نشست بود که اولین مورد از زمان تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب در سال 2011 بود. “مسائل آب” به گفته امان

در بیانیه مشترکی که توسط خبرگزاری های دولتی توزیع شد، پنج وزیر خواستار این شدند پایان دادن به حضور سازمان های تروریستی همچنین “گروه های مسلح” در خاک سوریه و “خنثی کردن توانایی آنها برای تهدید امنیت منطقه ای و بین المللی.” آنها نیز متعهد شدند از سوریه و نهادهای آن برای ایجاد کنترل بر تمام قلمرو آن و اعمال حاکمیت قانون حمایت کنید.»


گفت‌وگوهای مهم عربستان سعودی با سوریه

عربستان سعودی، مصر، اردن و عراق متعهد شدند که با نهادهای نظامی و امنیتی سوریه ارتباط برقرار کنند. “به چالش های امنیتی رسیدگی کنید.” پنج وزیر نیز خواستار توقف شدند مداخله خارجی در امور داخلی سوریه در بیانیه مشترک آنها همچنین خواستار تشکیل تیم های فنی از کارشناسان برای پیگیری نشست و اجرای اقدامات عملی برای حل مناقشه در سوریه شد.

نشست امان تنها چند هفته پس از بازدید مقداد از عربستان سعودی و دریافت تاییدیه پادشاهی برای تمامیت ارضی سوریه برگزار می شود. در حال حاضر، شبه‌نظامیان تحت حمایت ترکیه بخش‌هایی از شمال سوریه را کنترل می‌کنند، در حالی که شمال شرق آن تحت کنترل شبه‌نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا است. صدها سرباز آمریکایی نیز در سوریه حضور دارند و کنترل بیشتر چاه های نفت این کشور را در دست دارند.

شبه نظامیان تحت حمایت عربستان سعودی و ایالات متحده در سال 2011 قیام علیه بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را آغاز کردند. با کمک روسیه و ایران، دولت دمشق در نهایت بر مجموعه شورشیان، از جمله تروریست های وابسته به القاعده و دولت اسلامی پیروز شد. داعش، داعش سابق). در حالی که همسایگان سوریه و قدرت‌های منطقه‌ای در ماه‌های اخیر برای بهبود روابط با دمشق اقدام کرده‌اند، آمریکا تغییری در روابط خود با دمشق انجام نداده است. “تغییر رژیم” خط مشی.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: