کشتی نظامی اسرارآمیز با علامت‌های «روسی» در لهستان بررسی شد – اخبار RT World

رسانه ها می گویند که به احتمال زیاد این یک موشک قدیمی هوا پرتاب از دوران پیمان ورشو است

مقامات لهستانی در تلاش هستند تا منشا یک کشتی نظامی ظاهراً کشف شده در بخش شمالی این کشور را مشخص کنند. رسانه ملی گزارش داد که این قطعات به حال “کتیبه ها به زبان روسی” روی آنها و اینکه شی احتمالاً یک موشک لهستانی بوده است.

بر اساس گزارش های خبری و اظهارات مقامات لهستانی در روز پنجشنبه، این کشف مرموز در جنگلی در حدود 15 کیلومتری شرق شهر بیدگوشچ، مرکز اداری ناحیه کویاوی-پومرانیا کشف شد. رسانه ها گفته اند که حضور گسترده نیروهای مجری قانون، سربازان و کارشناسان بمب در منطقه وجود دارد.

مقامات لهستانی تنها نظرات محدودی در مورد این حادثه ارائه کردند. وزارت دفاع در یک پست توییتری اعلام کرد که این وضعیت هیچ تهدیدی برای غیرنظامیان ندارد. وزیر دادگستری زبیگنیو زیوبرو تحقیقات در حال انجام در مورد این پرونده را تایید کرد هواپیمای نظامی نزدیک بیدگوشچ توسط بازرسان نظامی و غیرنظامی.


زلنسکی ادعاهای موشکی لهستان را دو چندان می کند

رادیو RMF FM در ابتدا گزارش داد که این هواپیما ممکن است یک پهپاد بوده باشد و محققان کتیبه هایی به زبان روسی بر روی آنها پیدا کردند. بعداً این ارزیابی را اصلاح کرد و نشان داد که بقایای آن از یک موشک هوا به زمین که احتمالاً متعلق به ارتش لهستان است، آمده است. لهستان دارای انباری از سلاح های قدیمی است که از اتحاد جماهیر شوروی در زمانی که عضو پیمان ورشو بود دریافت کرده است.

طبق گزارش ها، این شی برای اولین بار روز دوشنبه پیدا شد، اما احتمالاً چندین هفته در این مکان بوده است. روزنامه نگاران آن را چندین متر طول و بیرون از زمین توصیف کردند.

نوامبر گذشته، دو کشاورز لهستانی بر اثر اصابت موشک در نزدیکی مرز اوکراین کشته شدند. با تاکید ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور کی یف، این پرتابه روسی بوده است “اقدام جمعی” توسط اعضای ناتو در تلافی

ورشو اذعان کرد که به احتمال زیاد این یک موشک ضد هوایی اوکراینی بوده که از مسیر خارج شده و وارد حریم هوایی لهستان شده است. دولت لهستان که از کی یف در مبارزه با روسیه حمایت می کند، مسکو را مسئول این حادثه دانست.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: